Senaste nytt

Inofficiell BC-träff i Berlin lördag 5 oktober 2019

Nu är hemresan bokad, blir easyJet till Stockholm vid 18:50 på söndag från Tegel.
Perfekt att få en heldag på söndagen också.
Priset med tillägg för nödutgångsrad blev ca 65€.

Stone Brweing som det talades om tiidgare i tråden för att besöka kommer inte att "vara kvar", det blir brewdog där istället. Kommer med andra ord fortfarande vara öl i byggnaden och tycker vi försöker styra upp en lunch/middag där i alla fall.

Nu är hemresan bokad, blir easyJet till Stockholm vid 18:50 på söndag från Tegel.
Perfekt att få en heldag på söndagen också.
Priset med tillägg för nödutgångsrad blev ca 65€.

Stone Brweing som det talades om tiidgare i tråden för att besöka kommer inte att "vara kvar", det blir brewdog där istället. Kommer med andra ord fortfarande vara öl i byggnaden och tycker vi försöker styra upp en lunch/middag där i alla fall.
Jag såg beernews artikeln, men såg inget datum.. Vet du när de byter ägare? Som sagt riktigt nice ställe, hoppas brewdog förvaltar det.. Vilket jag iofs inte tvivlar på.

Trist att det inte gick bra för Stone, men Brewdog gör ju bra öl även de, så bara de hinner öppna innan oktober så är jag glad :)

Trist att det inte gick bra för Stone, men Brewdog gör ju bra öl även de, så bara de hinner öppna innan oktober så är jag glad :)
Det lär nog hinna öppna innan oktober. Skulle gissa på att de under alla omständigheter vill ha stället öppet över sommaren.

Var och kollade där för några veckor sedan, verkade vara ett ganska stort bygge intill men det kanske är klart till oktober!
Omgivningarna är rätt slitna även för att vara Berlin men själva stället ser fräscht ut.
Om någon är i krokarna så prova gärna den otroligt slitna kiosken i hörnet av den stora parken Hasenheide en kort promenad från Muted Horn - en ensam gammal libanes driver gatukök i den med egentillverkad hummus & co och allt jag har provat där har smakat sagolikt gott för sådär 3 euro.

Bild så ni inte tror det är en sopcontainer ni ser ;)

Google Maps

Är på Muted Horn och rekar. Mycket bra (särskilt Alvarado Street)

Får nog försöka hänga med i Oktober
Sjukt avundsjuk, jag hoppas dock kunna besöka Alvarado nu i veckan som kommer...

Var och kollade där för några veckor sedan, verkade vara ett ganska stort bygge intill men det kanske är klart till oktober!
Omgivningarna är rätt slitna även för att vara Berlin men själva stället ser fräscht ut.
Om någon är i krokarna så prova gärna den otroligt slitna kiosken i hörnet av den stora parken Hasenheide en kort promenad från Muted Horn - en ensam gammal libanes driver gatukök i den med egentillverkad hummus & co och allt jag har provat där har smakat sagolikt gott för sådär 3 euro.

Bild så ni inte tror det är en sopcontainer ni ser ;)

Google Maps
Mycker ombyggnad utanför, jag har dock kört med skygglappar på och fokus på Muted Horn för öl i världsklass. Väl vara Mt ett besök oavsett med tanke på ölutbud och trevliga ägare...

Toppen