Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kvar en voucher från förra året (utgångsdatum 31/12-19) och har fått en av mina vouchers för i år (utgångsdatum 31/12-20). Håller på att planera en resa för nästa år, men vill använda min nya voucher så resan fortsatt blir ombokningsbar efter årsskiftet (utan att bränna ytterligare en voucher...), men går det att be Tallinn använda den nyaste vouchern?

Jag har kvar en voucher från förra året (utgångsdatum 31/12-19) och har fått en av mina vouchers för i år (utgångsdatum 31/12-20). Håller på att planera en resa för nästa år, men vill använda min nya voucher så resan fortsatt blir ombokningsbar efter årsskiftet (utan att bränna ytterligare en voucher...), men går det att be Tallinn använda den nyaste vouchern?
Ja

Om det inte går, boka en one way inom Sverige och applicera gamla vouchern. Borde bli typ 3000 poäng. Sen bokar du den resan du vill göra med den nyare vouchern, efter det avbokar du första bokningen.

Nu blir jag väldigt bitter.
Ringde tallin för boka en 2-4-1
Pratade med trevlig tjej som direkt frågade om jag kunde se resan på sas star alliance online booking för isåfall skulle man göra bokningen där för att slippa den berömda service feen.

Problemet var sen att resan jag skulle göra var ARN-MUC, MUC-YYZ, YYZ-MIA och detta såg man på aviancas, united och anas web. MEN inte på sas.
Då menade hon att från 1/4 2019 får de inte längre söka segment för segment utan endast sökning HELA vägen gäller utan undantag. Endast First Class fick man söka så pga att det ej gick att söka first class på sas-star alliance awards.
Detta är ju en oehörd försämring! Framförallt när man är 4 pers och behöver lite kreativa routings för att komma långt bort.

EDIT: Efter lite diskussion med henne så fick jag fram att detta gäller ej mixed-classes. Eftersom ena bene ARN-MUC var i economy dök det ej upp och hon kunde söka ben för ben. Så det var kanske lite falskt alarm.
Oas så ser tex sas-sidan inte resor med TAP/LOT vissa datum som syns med både ANA och United. Då är det ju en fråga om dessa finns men sas-verktyget ej får upp dem eller om dessa ej finns släppa till EB?

Problemet var sen att resan jag skulle göra var ARN-MUC, MUC-YYZ, YYZ-MIA och detta såg man på aviancas, united och anas web. MEN inte på sas.
Då menade hon att från 1/4 2019 får de inte längre söka segment för segment utan endast sökning HELA vägen gäller utan undantag. Endast First Class fick man söka så pga att det ej gick att söka first class på sas-star alliance awards.
Detta är ju en oehörd försämring! Framförallt när man är 4 pers och behöver lite kreativa routings för att komma långt bort.
Fick samma besked för 4 månader sedan när jag gjorde en bokning, eller rättare sagt försökte via Tallinn. Bokade via vanliga sas istället

• Gilla
Reactions: Gus

EDIT: Efter lite diskussion med henne så fick jag fram att detta gäller ej mixed-classes. Eftersom ena bene ARN-MUC var i economy dök det ej upp och hon kunde söka ben för ben. Så det var kanske lite falskt alarm.
Så om man lägger in ett ben ekonomi, i en i övrigt affärsklassbokning, kommer man runt detta? För annars blir det gråt och tandagnisslan.

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen