Senaste nytt

Sökes awardresa Stockholm - Miami (special)

Tostarp

Medlem
Har gjort samma sak på Swiss sommaren 2018 mellan CPH-BOS. Dvs 2 vuxna på 2-4-1 i business och därefter köpt en 'Un Child' i Economy.

Ringde då och köpte biljetten till barnet manuellt. Manuellt kopplade agenten sedan ihop 2-4-1-bokningen med barnets bokning så att flygplats- och flygplans-personalen kunde se att föräldrarna var med och att dom slapp ta hand om barnet. På bokningen stod ändå 'Un Child'. Ingen barnrabatt utan fullt vuxenpris dock.

En brasklapp är att först ville dom absolut inte göra detta men då agenten hörde att barnet var 9 år samt egen innehavare av EBG (Dvs väldigt van att flyga) så gick dom med på det. På planet fick barnet strikta instruktioner om att det inte fick gå fram i businesskabinen utan att be en FA att isåfall hämta mamma.

Mamma blev hämtad en gång antagligen bara för att testa :). Jag tror med en fyra-åring är nog detta inte genomförbart...
 
Jag + 1 vuxen ska till Florida liknande period, bara en vecka senare men har riktigt svårt att hitta några Businessklass biljetter överhuvudtaget. Har ringt Baltikum och bett om hjälp men de menar att Lufthansa, Swiss osv inte släppt sina biljetter ännu. Rekommenderade mig att återkomma om 1-2 månader. Hittar ni några?
 

Canadien

Medlem
Jag + 1 vuxen ska till Florida liknande period, bara en vecka senare men har riktigt svårt att hitta några Businessklass biljetter överhuvudtaget. Har ringt Baltikum och bett om hjälp men de menar att Lufthansa, Swiss osv inte släppt sina biljetter ännu. Rekommenderade mig att återkomma om 1-2 månader. Hittar ni några?

LH och Swiss brukar tillföra platser 6,4 eller 3 månader innan avresa så håll lite koll kring de datumen. Har själv bokat 4 pers i Business med de bolagen till just Miami vid ungefär den framförhållningen.
 
Toppen