Senaste nytt

50 min från landning till första väskan på bandet på Kastrup

bankb

Medlem
Idag var det fasiken nytt bottenrekord på Kastrup, kom in med TG950 och fick vänta 50! min på att första väskan skulle komma på bandet. Eller inte riktigt första väskan, crew väskorna kom efter ca 30 min, så i 20 min så kommer det inte en enda ny väska.

Fascineras alltid av den långsamma hanteringen på både Arlanda och Kastrup. Men idag var det som sagt riktigt bottennapp.

Ja Kastrup är ju ofta magiska långsamma. Har nog haft 1h där några ggr. Catania jobbar inte heller direkt snabbt om man säger så. Även om de är få plan som landat o väldigt korta avstånd tar de ofta minst Kastruptid att få bagaget. Men kan ju vara att de är siesta 3ggr i timmen

Vi måste haft tur i går, kom med Singapore Airlines, landade 07, väskorna kom 07.15, var hemma i Malmö 07.45.

Den hade varit skön! Måste ha varit innan den gemensamma frukosten vid 7.30 som varade till 8.15 :)

Missade två tåg över sundet så blev 40 minuters väntan på nästa tåg...

Synd att bagagehanteringen ska få en att börja fundera på att ta bilen istället för tåget i fortsättningen...

Alltid lång väntan på på Kastrup tycker jag, för att inte tala om alla väskor dem tappar bort då man ansluter där!

Det är precis därför jag alltid undviker att checka in bagage när jag ska till Kastrup i största möjliga mån. Tittar alltid på skärmarna när man kommer ut förbi bagagebanden och tycker alltid det indikerar minst 20 min väntetid och ofta 30+ min.

Jag har ibland hamnat i situationen att jag måste flyga med bagage mellan två värdelösa "bagageflygplatser", Kastrup och Tegel. Det blir extra bisarrt just på denna sträcka eftersom själva flygningen bara tar 40-50 minuter, men allt under 4 timmar är glädjekalkyler om man, med incheckat bagage, ska åka centrum till centrum - alltså minst FEM gånger längre tid än själva flygresan tar :D

Toppen