Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Abbs

Medlem
Jag använder "been"-appen och enligt den har jag 169st länder/territorier. Vid påsk kommer ett nytt "land" tillkomma genom Taiwan (kan självklart diskuteras om det är ett land men enligt "beenapp" så räknas den. Hoppas få till något mer under 2019 men börjar bli svårt med nya länder/territorier som jag vill besöka som jag inte redan varit (för att inte nämna alla de ställen jag varit på som jag inte ville besöka ens en gång).
Visa bifogad bild 88719
Imponerande! Hur skulle Taiwan inte vara ett land menar du? Numbah won!!
 

Gus

Medlem
Jag använder "been"-appen och enligt den har jag 169st länder/territorier. Vid påsk kommer ett nytt "land" tillkomma genom Taiwan (kan självklart diskuteras om det är ett land men enligt "beenapp" så räknas den. Hoppas få till något mer under 2019 men börjar bli svårt med nya länder/territorier som jag vill besöka som jag inte redan varit (för att inte nämna alla de ställen jag varit på som jag inte ville besöka ens en gång).
Visa bifogad bild 88719
Galet imponerande! :D:) Är det en blandning av semester och jobb? Har du fått kämpa för så många länder eller har det bara blivit så?
 

MTheC

Medlem
Galet imponerande! :D:) Är det en blandning av semester och jobb? Har du fått kämpa för så många länder eller har det bara blivit så?
Tyvärr är många av de mer udda jobb. Har haft jobb som tagit mig till stora delar av Afrika, centralamerika och även en del gamla sovjetrepubliker och sånt. Om jag bara skulle ta med sådana som jag varit på semester i så hamnar det någonstans mellan 80 och 90 men många har möjliggjorts av att jag varit på jobb i regionen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mimer

Medlem
Vid sådana här tillfällen inser man att min kärlek till att dricka real ale på CAMRA-festivaler i engelska städer respektive min förälskelse i USA har begränsat mitt övriga resande. Men 29 länder i alla fall.

Belgien, Danmark, Dominikanska Republiken, Egypten, Estland, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Kambodja, Kanada, Kina, Lettland, Litauen, Mocambique, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Slovakien, Spanien, Storbritannien (England och Skottland), Sverige, Sydafrika, Tyskland, USA, Vatikanstaten, Vietnam och Österrike

I närtid, kommande år, är chansen störst att Island och Thailand kan läggas till på listan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
De länderna räknas inte. Minst några timmar inne i själva landet bör det vara :).


Försök i framtiden att boka in flera timmars mellanlandning när du flyger så du hinner åka in i landet. Det är det mest tids- och kostnadseffektiva sättet att besöka många länder! :)
Så en bilresa genom hela Andorra, på femtio minuter plus 30 minuter matrast, räknas inte? Totalt 1h20min i landet. ;)
 
De länderna räknas inte. Minst några timmar inne i själva landet bör det vara :).


Försök i framtiden att boka in flera timmars mellanlandning när du flyger så du hinner åka in i landet. Det är det mest tids- och kostnadseffektiva sättet att besöka många länder! :)
Tycker tom man borde ätit ett mål mat som är representativt landet :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen