Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Dagens första gt ombord på SK586:)

DSC_1523.JPG

Hälsningar från NH678 Hiroshima - Tokyo Haneda.

ANA erbjuder gratis wi-fi ombord inrikes på flertalet flygplanstyper. Man måste dock ladda hem ANA:s app innan avresa för att få tillgång till wi-fi.

Första gången med Airbus 321neo för mig. Fullt i kabinen och ganska trånga säten där man sitter relativt högt upp känns det som. Utöver oss två är det ytterligare fyra västerlänningar ombord. Kanske beror på att Hiroshima är ett populärt resmål för turister? Normalt när jag flyger inrikes i Japan är jag den enda som inte förefaller vara japan/asiat till utseendet.

IFE med två kameravyer, flertalet kortare filmer/serier och ett begränsat utbud av musik. Hörlurar delas ut till alla passagerare. Likaså så får man dryck gratis.

9A42CEFF-F3E8-4A8C-9F58-E8DB3C55CC6D.jpeg

Längst fram finns en liten kabin med åtta säten för business class. Givetvis är kabinen avskild av både skiljevägg och gardin.

B2A4F64D-6350-4E8E-8CAE-5AC677F25149.jpeg

Kapten meddelade precis att det är molnigt i Tokyo och att temperaturen är 11 grader. Vi lämnade ett vårfint Hiroshima med strålande som. Imorogn ska det dock bli bättre väder i området kring Tokyo och utöver hanami står ert besök på Kirins bryggeri i Yokohama på dagsordningen.

Last edited:
@fcx och jag har precis kommit ut över Nordsjön med SK925 på väg till IAD.
Servicen har precis börjat, @fcx sa att jag skulle vidga mitt drickande från Cola Zero till något annat.
Det blev Norska äppeljuice, kanske är den i starkast laget för mig
Herren på 1H är redan vid ombordstigningen något berusad, trycker på den blå knappen för att kalla på kabinpersonalen, när värdinnan kommer så ursäktar han sig med att han trodde den knappen skulle starta Wi-Fi för så är det på Norwegian!
Efter ytterligare någon minut säger han till värdinnan att det är så trevlig när de är danskor, värdinnan säger jag är svenska! Den äldre mannen tar en stor klunk ur sin drink!
Nu rapporterar herren till @fcx att han kan få ett hotell rum för 35€, vi är på väg till USA där betalar man ju i $
Ny info från herren champagnen kostar 1500kr, och den är inte årgångs champagne.
De här kan bli en upplevelse att RSA med den herren.
4669E5F1-1C2D-45F3-BC20-79B9F44788AB.jpeg

Last edited:
Lite uppdatering, mannen har försökt att få alkohol men kabinpersonalen säger nej han fick en flaska vatten, det viskas i våra öron att han har varit ”snuskig” mot personalen och sagt oförskämda saker.
@fcx återkonmmet om vad som har sagts om 1H, personalen håller oss uppgraderade
För @fcx och mig flödar Cola Zero

@fcx och jag har precis kommit ut över Nordsjön med SK925 på väg till IAD.
Servicen har precis börjat, @fcx sa att jag skulle vidga mitt drickande från Cola Zero till något annat.
Det blev Norska äppeljuice, kanske är den i starkast laget för mig
Herren på 1H är redan vid ombordstigningen något berusad, trycker på den blå knappen för att kalla på kabinpersonalen, när värdinnan kommer så ursäktar han sig med att han trodde den knappen skulle starta Wi-Fi för så är det på Norwegian!
Efter ytterligare någon minut säger han till värdinnan att det är så trevlig när de är danskor, värdinnan säger jag är svenska! Den äldre mannen tar en stor klunk ur sin drink!
Nu rapporterar herren till @fcx att han kan få ett hotell rum för 35€, vi är på väg till USA där betalar man ju i $
Ny info från herren champagnen kostar 1500kr, och den är inte årgångs champagne.
De här kan bli en upplevelse att RSA med den herren.
Visa bifogad bild 88491
Lite uppdatering, mannen har försökt att få alkohol men kabinpersonalen säger nej han fick en flaska vatten, det viskas i våra öron att han har varit ”snuskig” mot personalen och sagt oförskämda saker.
Detta är som ”Hänt i Veckan” för flygnördar. ;)

Vissa bör verkligen hålla sig till Cola Zero.
Undertecknad har dock tagit steget till vanlig röda Coca Cola.

Vissa bör verkligen hålla sig till Cola Zero.
Undertecknad har dock tagit steget till vanlig röda Coca Cola.

Jo, det tutades nog lite före och under flygningen där.

Vår vän på 1H skaffade inga större vänner bland personalen efter sina tips till dem om hur de kan attrahera det motsatta könet.

Inte heller den 15 minuter långa utläggningen om att 1H:s sexuella läggning var så ointressant att den inte behövde någon utläggning skapade några vänner i kabinen (trots att det förmodligen hördes bak till rad 40).

1H hade även en bestämt teori om vem som är min arbetsgivare, baserat på mitt utseende. Det var nog mer smickrande än korrekt.

Ikväll är dock 1H upptagen med att äta middag med framstående politiker här på orten. I vart fall har 1H bokat bord på restaurang, och skickat en inbjudan till dem. Oklart dock om presidenthustrun kommer att komma, då restaurangen vid närmare eftertanke inte passar hennes etniska preferenser.

Det är alltid spännande när man får träffa så världsvana människor. I övrigt så tror jag att undertecknad och @011430121 lyckades töma vagnen på cola zero idag, flygningen blev extra lång pga motvind. I övrigt trevligt, när både kaptenen och styrman kom ut en sväng i kabinen och småpratade (dock ej samtidigt).

Last edited:
Toppen