Senaste nytt

Eurobonus konto hackat!

Är det en bra idé att mata in sin mailadress där? Vet inget om tjänsten.
Troy är pålitlig i frågan. Men då var vi där igen men en random människa på internet som rekommenderar en annan random människa på internet.

That said, det värsta som kan hända om du matar in bara din mailadress är ju att du får spam om det var någon harvester. Vilket du säkert får gott om redan nu :)

Är det en bra idé att mata in sin mailadress där? Vet inget om tjänsten.
Haveibeenpwned.com och dess skapare Troy Hunt (troyhunt.com) är bra, och jag rekommenderar att man lägger in sina mailadresser där.
Men som alltid ska man själv bilda sig en uppfattning och inte gå på vad andra säger - så jag föreslår att du googlar och läser på själv :)

Och där drabbades även jag trots en unik och lång och komplicerad lösensträng som dessutom senast byttes för två veckor sedan :-(
Någon har roat sig med att shoppa loss ordentligt för mina många poäng på eurobonushoppen under dagen. Tyvärr hade SAS fraudavdelning stängt så jag får vänta till imorgon att anmäla men har iaf bytt lösen nu för att förhoppningsvis rädda den lilla del poäng som finns kvar.

Kan våra lösenord ligga i klartext på någon intern server och kan någon scanna av listan för konton med mycket poäng och attackera dessa med lite mellanrum. Konspirationsteori kanske men med tanke på att facebook, som borde ha en IT-kompetens och ett säkerhetstänkande en aning vassare än SK-IT, lyckades med det så skulle iaf inte jag bli förvånad.

Jag tyckte jag läste i någon uppdatering av SAS-app att MFA var infört men har inte hittat det någonstans så måste ha drömt antar jag.

Och där drabbades även jag trots en unik och lång och komplicerad lösensträng som dessutom senast byttes för två veckor sedan :-(
Någon har roat sig med att shoppa loss ordentligt för mina många poäng på eurobonushoppen under dagen. Tyvärr hade SAS fraudavdelning stängt så jag får vänta till imorgon att anmäla men har iaf bytt lösen nu för att förhoppningsvis rädda den lilla del poäng som finns kvar.

Kan våra lösenord ligga i klartext på någon intern server och kan någon scanna av listan för konton med mycket poäng och attackera dessa med lite mellanrum. Konspirationsteori kanske men med tanke på att facebook, som borde ha en IT-kompetens och ett säkerhetstänkande en aning vassare än SK-IT, lyckades med det så skulle iaf inte jag bli förvånad.

Jag tyckte jag läste i någon uppdatering av SAS-app att MFA var infört men har inte hittat det någonstans så måste ha drömt antar jag.

Tråkigt. Hur många poäng har/hade du?

Polisanmäl och vanliga sas avdelningen ska hjälpa dig spärra kontot och skapa ett nytt likadant har jag för mig. Fraud avdelningen är ingen man får prata med har jag för mig.
Byt lösen och kolla igenom så alla namn. Nummer och mejl uppgifter stämmer och inte är ändrade.

Tråkigt. Hur många poäng har/hade du?

Många.

Polisanmäl och vanliga sas avdelningen ska hjälpa dig spärra kontot och skapa ett nytt likadant har jag för mig. Fraud avdelningen är ingen man får prata med har jag för mig.
Byt lösen och kolla igenom så alla namn. Nummer och mejl uppgifter stämmer och inte är ändrade.

Jag pratade med kundtjänsten som nog sa Eurobonusavdelning och fraud i samma mening :) Hursom ska jag ringa Eurobonus när de öppnar imorgon så får jag se vad de säger.
Är det polisanmälan nu direkt eller efter man pratat med Eurobonus som gäller?
Alla mina övriga uppgifter är intakta som jag kan se.

Surt. Hoppas det löser sig.

Det stog om MFA i uppdateringsnotisen i Apple Store för version 3.3.2. (Aktuell ios-version är 3.3.3)

We're now keeping you safer with harder password requirements and 2-step authentification.

Jag har inte noterat något dock.

Toppen