Senaste nytt

Resa till Los Angeles från Stockholm för 2 personer i September

Tim Gumpel

Ny medlem
Hej

Jag är helt ny när det kommer till bokning av en 2-4-1 resa och jag skulle vilja höra med er vad jag bör tänka på inför bokning av en resa.

Jag och sambon går i tankarna att ta denna resa i business (om möjligt) till Los Angeles i September. Datum är ganska fritt. Det viktigare är mer att vi lyckats få tag på business då sambon aldrig testat på att flyga detta. :)

Jag vet att SAS tar en till Los Angeles, hur är det med Star?

Tacksam för alla svar och tips jag kan få!

// Tim

Hej

Jag är helt ny när det kommer till bokning av en 2-4-1 resa och jag skulle vilja höra med er vad jag bör tänka på inför bokning av en resa.

Jag och sambon går i tankarna att ta denna resa i business (om möjligt) till Los Angeles i September. Datum är ganska fritt. Det viktigare är mer att vi lyckats få tag på business då sambon aldrig testat på att flyga detta. :)

// Tim

Hej Tim,

Titta gärna på denna tråd och använd mallen så får du bästa hjälp :)

Hej

Här kommer mallen ifylld! :)
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Los Angeles
  • När vill/behöver du resa ut? September
  • När vill/behöver du komma hem? September
  • Hur länge vill du vara borta? 7-12 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Helst Business/First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS/STAR
  • Vad är din budget? (per person) 150.000 poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi får flyga Business/First t/r
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
// Tim

Hej

// Tim
Kan även tipsa om nybörjar workshopen den 6/4 :)

Hej

Här kommer mallen ifylld! :)
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Los Angeles
  • När vill/behöver du resa ut? September
  • När vill/behöver du komma hem? September
  • Hur länge vill du vara borta? 7-12 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Helst Business/First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS/STAR
  • Vad är din budget? (per person) 150.000 poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi får flyga Business/First t/r
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
// Tim

Nu finns det nog de som kan mer om resor till USA än mig men ett tips är verkligen att börja läsa igenom lite av trådarna här på forumet för att skapa dig en bild av vad andra gjort. Bl.a. finns det en tråd om lyckade bonusresor som kan ge inspiration!

Det finns ett par olika verktyg som är bra:
- SAS star alliance sökverktyg
- Awardfares
- United

Business-biljetter borde du ganska enkelt kunna hitta en del alternativ med och First kräver ofta lite mer kunskap och tålamod. Åtminstone tidigare har det varit så att Lufthansa First inte kan bokas förrän 14 dagar innan avresa och till USA har du inte så många alternativ utöver Lufthansa First.

EDIT: Det finns också ofta fönster när biljetter släpps. Ex. SAS släpper award-biljetter 330 dagar innan och sedan ytterligare biljetter närmare avgång (runt 3 månader tror jag?). Sedan kan det släppas ännu fler nära inpå men det finns aldrig någon garanti för det

Last edited:
Toppen