Senaste nytt

Passbook i iOS 6

Passbook finns för svenska användare dock så verkar det bara vara LH app & några fler (såg ej United i listan) som man stödjer för svenska konton
Nu hittar jag mera apps:

eBillett
Lufthansa
United
AA
MLB
MeNetwork
Belly

När jag klickar på United så öppnar den United appen men då jag bara har en reservation där som ej är biljetterad ännu så händer inget mer...

Last edited:
Du får bara in faktiska boardingkort i passbook som jag förstått det. Ser fram emot att testa i morgon på väg hem från CGN. Om en timme drygt borde jag kunna få in mobile boarding pass.

United har släppt ny version av deras app med support för passbook, men jag har ingen resa med dem ännu så vi får se i Oktober.

Hmm får inte passbook att fungera på min iphone... :-(. Klickan på knappen och hamnar på någon felaktig länk... Någon som vet?

Jag hittade en sida där man bl.a. kan "tillverka" sina egna boardingpass för att testa Passbook.
Jag var inne och skapade ett boardingpass på måfå hos TG och när jag var klar laddade jag ner en fil som heter "pass.pkpass" som sedan mejlades och togs emot i telefonen, mejlet såg ut som bilden nedan.

mail.PNG

I mejlet klickade jag på "Boardingkort" och en ny bild med boardingpasset öppnade sig, klickade på lägg till uppe till höger men inget såg ut att hända. Men när jag öppnade Passbook så låg mitt nyskapade boardingkort där och väntade.

boardingpass.jpg

För att radera detta hemmagjorda boardingpass var det bara att klicka på den lilla "i-symbolen" längst ner till höger och på informationssidan som då uppenbarade sig så fanns det en papperskorg uppe till vänster och en cool effekt uppenbarade sig när jag kastade passet.

Last edited:
Passbook lagrar som sagt enbart boardingpass, inte biljetter. SAS finns faktiskt med, via Lufthansa-appen. Tryck på Check-in, välj Mobile check-in partners -> SAS. Har dock inte testat om SAS-boardingpass dyker upp i passbook, har ingen aktuell SAS bokning.

Jag hittade en sida där man bl.a. kan "tillverka" sina egna boardingpass för att testa Passbook.
Jag var inne och skapade ett boardingpass på måfå hos TG och när jag var klar laddade jag ner en fil som heter "pass.pkpass" som sedan mejlades och togs emot i telefonen, mejlet såg ut som bilden nedan.

Visa bifogad bild 9858

I mejlet klickade jag på "Boardingkort" och en ny bild med boardingpasset öppnade sig, klickade på lägg till uppe till höger men inget såg ut att hända. Men när jag öppnade Passbook så låg mitt nyskapade boardingkort där och väntade.

Visa bifogad bild 9859

För att radera detta hemmagjorda boardingpass var det bara att klicka på den lilla "i-symbolen" längst ner till höger och på informationssidan som då uppenbarade sig så fanns det en papperskorg uppe till vänster och en cool effekt uppenbarade sig när jag kastade passet.

Hmm, intressant mailaddress :). Blev ju tvungen att kolla vart du arbetade. Jobbar du där?

Toppen