Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jag var oxå inbokad på sk940 och blev ombokad till 24h senare. Kommer begära 600€ när jag kommer hem. Det finns risk att SAS hävdar att birdstrike är en extraordinär händelse vilket ej ger ersättning. Kan vara bra att känna 2 saker. SK940 har ej haft birdstrike utan tidigare flight. Följdförsening täcks av EU261. Sedan verkar det vara LN-RKN som träffat fågeln för den står kvar på ARN. RKN flyger inte på LAX - gammal kärra med kortare räckvidd. Så SAS verkar ha offrat LAX kärran för att täcka upp RKN's tidtabell. Så att just SK940 ställts in beror på att SAS flyttat om plan i sitt schema, inte p.g.a. birdstrike.

Har du (eller någon annan) skickat in claim än? Ser fram emot uppdateringar, tänkte skicka in mitt idag.

Tänker också skicka in idag. Blev dock ombokad och landade 3h 54 min försenad men vad jag förstår så är det när dörren öppnas som räknas och den gjorde efter drygt 4 h, så vi får se hur det går....

Har någon av er fått besked än? Sitter och ska hjälpa svärmor som skulle varit med på samma flight med en claim...

Såg någon på Instagram som för 9h sen la ut tack SAS för ett extra dygn i New York pga motorproblem? Vilken linje och kärra? Allt ser ut att gå normalt eller var det en gammal update från 31/3 när SK908 blev kvar?

Toppen