Har du bett dem dra summan? Företag brukar ju inte tacka nej till pengar.
Det hade jag inte tänkt på. Kan dock vara svårt att få tag i dom när det är helg. Tack för tipset!
Har du bett dem dra summan? Företag brukar ju inte tacka nej till pengar.
Någon som lyckats betala CSN direkt? Jag får meddelandet "Verifieringen av ditt kort misslyckades". Går det betala CSN-räkningar med betalo/billhop eller är det spärrat?
Blev precis uppringd av bedrägeriavdelningen på SAS. De sa att det varit en massa suspekta transaktioner på mitt kort idag. Han nämnde några och jag kunde förstås bekräfta att jag utfört alla själv. De nämnde även CSN och då sa jag att - "men de studsar ju, kan du se varför?". Han kunde då meddela att det klassas som kontantuttag och att jag överskridit 10k/24h (med Betalo). Så långt tänkte inte jag. Utmärkt serviceFungerade för mig.
Nu är årets alla CSN-betalningar gjorda![]()
Tipsade du honom om att de har kampanj som började idag?Blev precis uppringd av bedrägeriavdelningen på SAS. De sa att det varit en massa suspekta transaktioner på mitt kort idag. Han nämnde några och jag kunde förstås bekräfta att jag utfört alla själv. De nämnde även CSN och då sa jag att - "men de studsar ju, kan du se varför?". Han kunde då meddela att det klassas som kontantuttag och att jag överskridit 10k/24h (med Betalo). Så långt tänkte inte jag. Utmärkt service![]()
Nej, men det borde jag kanske ha gjort. Förstår att det ser konstigt ut att ett kort knappt används (annat än på ställen som inte accepterar amex) omsätter många månadslöner några gånger per år (om man inte ser/förstår korrelationen till kampanjerna)Tipsade du honom om att de har kampanj som började idag?
(Det är ju inte alltid fraud-folket får den informationen säkert, även om de borde..)
SAS?, menar du inte Mastercard?? Svårt att se vad SAS har med detta att görabedrägeriavdelningen på SAS
Han sa faktiskt SAS Eurobonus. Om han också sa Mastercard och att de har en egen underavdelning är jag inte riktigt säker på.SAS?, menar du inte Mastercard?? Svårt att se vad SAS har med detta att göra![]()
SAS?, menar du inte Mastercard?? Svårt att se vad SAS har med detta att göra![]()
Förmodligen, men de kanske inte säger att de ringer från SEB eftersom få kunder förmodligen vet om att är kund där. Därför säger de SAS Eurobonus.Mastercard ringer nog inte heller, snarare SEB...