Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Om man vill ha dubbla poäng gör man det :)

Jag har alltid dragit bägge och det står bonus registrerad i terminalen men när ja kollar på Amex sida ser jag att jag alltid fått 2 poäng per liter och det är ju för ja reggat mitt Amex antar jag?

Hur mkt mer poäng bör jag få vid varje tankning? Tankar typ alltid på bemannad station.

Jag har alltid dragit bägge och det står bonus registrerad i terminalen men när ja kollar på Amex sida ser jag att jag alltid fått 2 poäng per liter och det är ju för ja reggat mitt Amex antar jag?

Hur mkt mer poäng bör jag få vid varje tankning? Tankar typ alltid på bemannad station.

Tankat du på bemannad station kan du få 2p/ liter när du använder ditt AMEX samt 2p extra/ liter om du drar ditt eurobonuskort innan.

De extra poängen syns om du kollar account activity på ditt eurobonuskonto.

Tankat du på bemannad station kan du få 2p/ liter när du använder ditt AMEX samt 2p extra/ liter om du drar ditt eurobonuskort innan.

De extra poängen syns om du kollar account activity på ditt eurobonuskonto.

Extrapoängen syns där du säger så det funkar ju då. De 2 man får för man reggat sitt Amex blandas med övriga poäng som överförs då o då eller? Eller vart ser man dem?

Extrapoängen syns där du säger så det funkar ju då. De 2 man får för man reggat sitt Amex blandas med övriga poäng som överförs då o då eller? Eller vart ser man dem?

Stämmer, poängen är en del av klumpsumman av poäng som överförs varje månad från AMEX.
Nej, inte riktigt så... dessa poäng kan man få i kombination
  • Dra Eurobonuskortet, 1 eller 2 p/liter dyker upp på kontot dagen efter tankning, eller två dagar
  • Regga Amexkortet som du betalar med hos Preem, 1 eller 2 p/liter dyker upp vid månadsskifte ihopklumpat med föregående månads övriga ”Amex-tankningar”
  • Poäng för att du spenderat pengar med ditt Amex dyker upp första måndagen/tisdagen efter autosweep som vanligt

Från och med idag fungerar det inte dra SAS kortet. Enbart kreditkort där man kopplat kortet. Har testat på 3 bemannade stationer och alla 3 säger de har fått besked om detta igår från Preem centralt. Ngn som vet mer?

Edit: 2 automat stationer har fortfarande fungerat men som sagt inte 3 olika bemannade stationer.

Last edited:
Från och med idag fungerar det inte dra SAS kortet. Enbart kreditkort där man kopplat kortet

Tråkigt, men kanske inte så oväntat. Det har alltid känts som att den dubbeldippen var mer ett misstag än en uttänkt strategi från Preems sida.

Då slipper man iaf ha ett extra Eurobonus-kort liggande i handskfacket hela tiden...

Tråkigt, men kanske inte så oväntat. Det har alltid känts som att den dubbeldippen var mer ett misstag än en uttänkt strategi från Preems sida.

Då slipper man iaf ha ett extra Eurobonus-kort liggande i handskfacket hela tiden...
Sant, men samtidigt så försvinner också incitamentet att tanka där, även med 4 p / liter så var det ju inte en jättebra deal jämfört med andra rabatter om man värderar poängen till 10 öre styck. Med 2 p / l så behöver man ju inte funderar längre, bättre att köpa poäng på andra sätt i så fall.

Sant, men samtidigt så försvinner också incitamentet att tanka där, även med 4 p / liter så var det ju inte en jättebra deal jämfört med andra rabatter om man värderar poängen till 10 öre styck. Med 2 p / l så behöver man ju inte funderar längre, bättre att köpa poäng på andra sätt i så fall.
Vilka andra rabatter? Finns det några andra mackar som är anslutna till Amex eller Eurobonus?
Eller menar du att det inte är värt för att Preem har dyrare soppa än andra stationer?

Toppen