Senaste nytt

Eurobonuspoäng på bokning Singapore Airlines

inka

Medlem
Undrar som sagt hur jag får Eurobonuspoäng på min bokning av Singapore Airlinesbiljetter, kan jag boka via Singapore Airlines webbsida och får man då uppge sitt Eurobonusnummer i samband med bokning eller hur får jag in mitt Eurobonusnummer i bokningen? Eller måste jag gå via SAS webbsida för att boka (fast via deras sida blir biljetten dyrare...)?

Frågan ovan gäller en vanlig bokning, men om jag vill boka med en Amex 2-4-1 voucher, hur långt innan avresa bör man då boka sina businessclassbiljetter och antar att det då är till Tallin man ringer?

Tack :)

Vanligtvis anger man sitt frequent flyer program och nummer vid bokning. Har inte själv bokat hos Singapore Airlines, men borde inte vara någon skillnad.

Att boka Business class med voucher kan du göra genom att ringa Tallinn. Ska väl dock även gå att göra online nu, Star Alliance Award | SAS Dock kan du inte göra lika komplicerade rutter online som du kan när du ringer in.

Boka så tidigt som möjligt, vet inte riktigt när Singapore Airlines släpper deras Business Class award hos Eurobonus, men ungefär 300 dagar innan avgång bokade jag Singapore Airlines First class sist.

Du bokar lämpligast på Singapores sida, och finns med största säkerhet möjlighet att lägga in eurobonusnummer i bokkingsdualogrn. I värsta fall lägger du in det på flygplatsen.

Amex voucher bokningar gör du hos Tallinn. Du bör boka biljetter direkt när de släpps, dvs ca 11-12 månader innan

kan jag boka via Singapore Airlines webbsida
Ja det är att rekommendera, då ser du också direkt vilken bokningsklass du får så att du kan kolla på SAS hemsida om/hur många poäng det ger

och får man då uppge sitt Eurobonusnummer i samband med bokning
Ja, finns ett fält för frequent flyer

om jag vill boka med en Amex 2-4-1 voucher, hur långt innan avresa
Vill man välja och vraka så bokar man ca 340-350 dagar innan, men så tidigt finns inga SAS-anslutningsbiljetter så man får då lägga till dessa senare och börja med att bara boka upp t ex LHR-SIN-SYD-SIN-CDG eller vart man nu vill ta sig.

antar att det då är till Tallin man ringer?
Japp

Boka så tidigt som möjligt, vet inte riktigt när Singapore Airlines släpper deras Business Class award hos Eurobonus, men ungefär 300 dagar innan avgång bokade jag Singapore Airlines First class sist.
Tack för svar alla! Misstänkte att det var långt innan man måste boka så då kan jag inte använda mig av min 2-4-1 till just denna resa :( , får nog min första voucher i höst ngn gång och tanken vara att åka redan nu i vinter detta år. Men får bli någon rolig resa nästa år i stället med vouchern :)

Tack för svar alla! Misstänkte att det var långt innan man måste boka så då kan jag inte använda mig av min 2-4-1 till just denna resa :( , får nog min första voucher i höst ngn gång och tanken vara att åka redan nu i vinter detta år. Men får bli någon rolig resa nästa år i stället med vouchern :)
Du kan använda den 1 dag innan avresa också men för varje dag du väntar riskerat flera biljetter bokas av andra. Singapore släpper ofta 4 platser till Eurobonus från Norden.

Du har redan fått svar på att man fyller i FF numret i dialogen när du köper biljetten.

Missar du det steget eller köper biljetten via resebyrå är det bara gå in på Manage My Booking och lägga till det i efterhand.

Förra höstens SQ till SYD köptes via byrå då den var 7kkr billigare där. Loggade sedan in på SQ lade in FF, valde sittplats kostnadsfritt (byrån skulle ha betalt) samt valde mat från Book the Cook.

Toppen