Senaste nytt

Vad säger SAS Eurobonus Mastercard om företags utlägg?

Sebastian.k

Medlem
Intressant dialog jag haft med MC SAS EB APP Support ang. Använda kortet för att betala resor och logi i tjänsten.

Se dialog:

Hej!

Vilka kort kan jag komplettera till mitt nuvarande kort som är avgiftsfria?

Eller är det point earner som gäller med 95kr/år.

Jag betalar själv för resor och logi i tjänsten som jag sedermera gör utlägg och får tillbaks pengar från min arbetsgivare. Går det att få dessa kostnader på en separat faktura. Har ni några andra allternativ att rekommendera?

Dvs. Som är knuten till eurobonus, eller har ni andra förmånskort att rekommendera.

Med vänlig hälsning,
Sebastian
2019-03-06, 12:14:39

Hej!

Enligt våra villkor får man inte använda SAS EuroBonus MasterCard i tjänsten. Kortet är endast avsett för privata inköp.
Vi erbjuder inga Premium kort som är kostnadsfria. PointEarner kostar 95 kronor per år och du kan inte ansluta ett extrakort i ditt namn.

Önskar dig en trevlig dag!

Tips !
Ladda ned SAS EuroBonus Mastercard appen så kan du se ditt aktuella saldo, dina poäng och mycket mer direkt i mobilen – när och var du vill.

Med vänlig hälsning

XYZ

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55

2019-03-07, 15:43:43

Logged in with: e-identification

Hej XYZ!

Tack för dit svar.

Detta får mig naturligtvis att frågesätta mitt behov av kortet.

Har vi missuppfattat varandra eller menar du att jag inte kan betala med detta kort eller med ett point earner kort resor och logi som jag blir delegerad av mitt jobb att utföra som jag i min tur gör ett utlägg för att få tillbaks pengar från min arbetsgivare?

Om det är så måste jag överväga om jag ska ha kvar detta kort.

Och sist men inte minst, flaggar jag för att nu finns det möjlighet för merförsäljning av andra kort!

Tacksam för återkoppling.

Med vänlig hälsning,
Sebastian

Vet någon här på bc om det finns andra premium kort som är knutna till sas EB där f-utlägg är ok?
Eller är det bara att lägga ner och köra...

Hur tänkte du annars att de skall svara? Om du använder kortet för utgifter som du senare får ersättning för via tjänsten är ju en sak mellan dig och din arbetsgivare, men att be om separat fakturering och att öppna upp för andra frågor som betalningsansvar etc. är en helt annan sak, det är därför de har företagskort.

Som man ropar får man svar. Speciellt ifrån kundtjänst.

Hur tänkte du annars att de skall svara? Om du använder kortet för utgifter som du senare får ersättning för via tjänsten är ju en sak mellan dig och din arbetsgivare, men att be om separat fakturering och att öppna upp för andra frågor som betalningsansvar etc. är en helt annan sak, det är därför de har företagskort.

Som man ropar får man svar. Speciellt ifrån kundtjänst.

Tack för feedback.
Misstänkte att vi kommer landa där. :)

Var står detta i villkoren? Det finns INGET skrivet i villkoren att du inte får använda kortet i tjänsten och sedan få utläggen ersatta... Men det är ju SEB Kort vi har att göra med, dom är konstiga och det förvånar mig inte att just dom ger ett sånt svar. Men svara inget mer för annars kommer det någon underlig skrivning i villkoren...

Nej, det är inte tillåtet och det är någon här på forumet som fick sitt konto avslutat pga detta. Det SEB inte vet mår de inte dåligt av, men nu har du ju lite avslöjat dig själv.

Toppen