Senaste nytt

Flyger inte SAS Ireland Arlanda-London Hethrow längre?

Rufus

Ny medlem
Se rubrik,

Vill boka i vår men undvika Sas Ireland, vet att de flugit i princip samtliga avgångar på denna sträcka sedan uppstart. Nu plötsligt står det att nordiska Sas flyger hela tiden i vår. Är detta en bugg på sas bokningssida eller har sas ireland slutat flyga denna sträcka helt?

Det verkar inte stämma om vi pratar om dagens flyg. SK531 beflygs av EI-SIB och därmed SAS Ireland likaså SK525. Nu kan jag inte se hur just de planen ser ut i bokningsdialogen eftersom de redan avgått och därmed inte går att boka.

Alla resterande plan mellan Stockholm och London skall enligt sas.se utföras av vanliga SAS och på FR24 syns verkligt flygplan inte ännu. Men det skulle ju vara fantastiskt om det sista SAS Ireland-planet var SK531 just idag just då jag tittade på detta...

För övrigt verkar alla plan till Malaga också helt plötsligt utföras av vanliga SAS..!

Så min tolkning är att det är fel på hemsidan. Och då undar jag om SAS (och SK IT) inte gör fel eftersom jag har för mig att flygbolagen MÅSTE skriva ut operating carrier i dessa fall.

Det verkar ju vara ett generellt problem, var ju nån som bokat igår där det visade att SAS utförde flygningen men där det i verkligheten var Lufthansa.

Det verkar ju vara ett generellt problem, var ju nån som bokat igår där det visade att SAS utförde flygningen men där det i verkligheten var Lufthansa.

Var läste du detta? Låter jättekonstigt. Personen i fråga måste ju ha kolla fel när hen bokade?

Ja för det är ju ingen här som har påpekat detta från typ dag 1 dom införde eländet. :)
Jag tyckte det var just dag 1 som alla tyckte det var bra. Jag tyckte det själv -- bästa servicen jag fått på SAS inom Europa på många många år.

Generellt tycker jag fortfarande de håller en högre genomsnittlig service i kabinen. Däremot en hel del annat....

Jag tyckte det var just dag 1 som alla tyckte det var bra. Jag tyckte det själv -- bästa servicen jag fått på SAS inom Europa på många många år.

Generellt tycker jag fortfarande de håller en högre genomsnittlig service i kabinen. Däremot en hel del annat....

+1

Jag har ju tidigare pendlat mellan Stockholm och London.

Vill jag ha bäst service? Då väljer jag SAS Ireland
Vill jag ha bäst säkerhet? Då väljer jag moderskeppet
Vill jag ha bäst/fräschast kabin? Då väljer jag SAS Ireland
Vill jag vara garanterad kompensation? Då väljer jag SAS Ireland :)

Toppen