palmen
Moderator
Landar man på morgonen så kan man ju också säga att det är ett nattflygning. Finns två sidor på myntet. När jag åkte den sträckan var jag vaken typ 7h och sov 5h då jag ville komma in i deras tidszon och orka vara uppe mina timmar i Singapore istället för att sova där.Går flyget vid 12:30 från Europa till Asien så är det väl en dagsflygning eller?
Serveringen av mat/dryck är mer omfattande från Köpenhamn än från Singapore (exkluderat Book the C som är en petitess i sammanhanget) och The Private Room uppskattades mer vid ankomsten till Singapore än vid avresa för min del.
Håller med om tumregeln du nämner men pga tiderna och SQs erbjudande i Singapore så skulle jag välja avresa från Köpenhamn 8/10 gånger.
Går ju att jämföra med LAX-ARN som är lite samma sak, avgår vid 2 på eftermiddagen men kabinen släcks ner efter matservering då tiden på destinationen då är typ 2 på natten.
I stort sätt alla flighter österut som är över 7-8 timmar är både dag/nattflight beroende på vilken tidszon man själv befinner sig i.