Senaste nytt

Singapore Airlines byter till A350 utan first från Köpenhamn from 1 november 2019

Går flyget vid 12:30 från Europa till Asien så är det väl en dagsflygning eller?

Serveringen av mat/dryck är mer omfattande från Köpenhamn än från Singapore (exkluderat Book the C som är en petitess i sammanhanget) och The Private Room uppskattades mer vid ankomsten till Singapore än vid avresa för min del.

Håller med om tumregeln du nämner men pga tiderna och SQs erbjudande i Singapore så skulle jag välja avresa från Köpenhamn 8/10 gånger.
Landar man på morgonen så kan man ju också säga att det är ett nattflygning. Finns två sidor på myntet. När jag åkte den sträckan var jag vaken typ 7h och sov 5h då jag ville komma in i deras tidszon och orka vara uppe mina timmar i Singapore istället för att sova där.

Går ju att jämföra med LAX-ARN som är lite samma sak, avgår vid 2 på eftermiddagen men kabinen släcks ner efter matservering då tiden på destinationen då är typ 2 på natten.
I stort sätt alla flighter österut som är över 7-8 timmar är både dag/nattflight beroende på vilken tidszon man själv befinner sig i.

Såg från en post (dock ganska gammal) på flyertalk att detta är det som gäller:
"The Private Room is only for those departing and connecting to SQ F class.
The First Class lounge is for those connecting from First Class on Singapore Airlines, those flying First Class on Star Alliance partners, PPS members, etc.
You are allowed one guest into the first class lounge as a First Class passenger, but not into the Private room itself."

Hmm, detta verkar inte stämma längre, tydligen så ska du ha tillgång till loungen, bara du sparar ditt boardingkort.

Last edited:
Kan någon förklara för mig varför det fortfarande står att det är en 777-300er som flyger t/r cph - sin i feb 2020?
Bokade igår en awardresa till Maldiverna och den sträckan t/r Singapore är med 777 även om jag vet att det blir med A350. Någon som vet varför dom inte ändrat det?

Kan någon förklara för mig varför det fortfarande står att det är en 777-300er som flyger t/r cph - sin i feb 2020?
Bokade igår en awardresa till Maldiverna och den sträckan t/r Singapore är med 777 även om jag vet att det blir med A350. Någon som vet varför dom inte ändrat det?
Det står även B77W i Experflyer. Intressant! Kan det vara så att Singapore inte hunnit uppdatera? :p För F inventory är iaf nollat.

Är lite dålig på danska men det betyder inte att book the cook införs från Köpenhamn antar jag, utan det är den vanliga menyn som pimpas.

Ja så är det nog OM dom inte startar upp med book the Cook i och med detta? Gate Gourmet har kapacitet på Kastrup för detta så jag kan inte riktigt fatta varför dom inte redan infört det? Kanske är detta starten på det?

Toppen