Senaste nytt

Conrad Tokyo - erfarenheter

Jag tycker att definitivt att Conrad är bättre, inte fullt så mycket folk och generellt högre nivå på servicen. Boka gärna ett rum med utsikt över Tokyo Bay, det är alltid njutbart att titta ut över hamnområdena.

Vi har också bott på Ana Intercontinental och tyckte det var en bättre och rymligare lounge där än på Conrad. Vi upplevde också servicen där som mer uppmärksam och personlig. Du kan ju alltid jämföra priser och se hur priserna för ett Club rum på ANA står sig mot priserna på Conrad.

Jag tycker att definitivt att Conrad är bättre, inte fullt så mycket folk och generellt högre nivå på servicen. Boka gärna ett rum med utsikt över Tokyo Bay, det är alltid njutbart att titta ut över hamnområdena.

Vi har också bott på Ana Intercontinental och tyckte det var en bättre och rymligare lounge där än på Conrad. Vi upplevde också servicen där som mer uppmärksam och personlig. Du kan ju alltid jämföra priser och se hur priserna för ett Club rum på ANA står sig mot priserna på Conrad.
Är Conrad eller Hilton som gäller då jag bokar med poäng, men tack för tipset ändå om Ana Intercontinental. :)

Är Conrad eller Hilton som gäller då jag bokar med poäng, men tack för tipset ändå om Ana Intercontinental. :)
Conrad är ett bättre hotell men du kan ju fundera på om du kommer att vistas speciellt mycket i loungen. För mig personligen känns det mest relevant om man jobbar. Reser jag för att se landet så vill jag inte sitta på hotellet och äta. Frukosten är dessutom bättre i restaurangen. :)

Conrad är ett bättre hotell men du kan ju fundera på om du kommer att vistas speciellt mycket i loungen. För mig personligen känns det mest relevant om man jobbar. Reser jag för att se landet så vill jag inte sitta på hotellet och äta. Frukosten är dessutom bättre i restaurangen. :)
Tror inte vi kommer spendera mycket tid i loungen, och ditt får jag ändå bara access om de uppgraderar oss iom att jag bara har Guld när vi är där. Vet dock av erfarenhet att när vi var i Hong Kong var det skönt att smita in i loungen och ta lite att äta på eftermiddagen etc.

Att frukosten är bättre i restaurangen har jag förstått och får man välja var man vill äta den? Men hotellet som sådant, är Conrad att föredra framför Hilton?

Jag tycker att Conrad är elegantare och med bättre/finare rum. Enda nackdelen för mig som koffeinist var att det inte fanns Nespressomaskin på rummet.:rolleyes:
Läget med (möjlig) utsikt över Tokyo Bay också bättre för turistupplevelsen IMHO*.

Ordinarie lounge på Hilton var dock bättre enligt min smak, båda välfyllda på kvällarna.
På Hilton skulle jag som HHD aldrig välja att äta i frukostmatsalen på bottenplan, rejält stökigt och loungefrukosten toppen. På Conrad har det varit lugnt, bra och välsorterat på båda ställena även om riktiga matsalen vinner.

*Hilton Odaiba har i mitt tycke den bästa utsikten, fast lite tristare frukostupplevelse (fortfarande toppklass), kanske lite mer "avslappnad" framtoning. Har ni inte något emot att åka Yurikamome (bör upplevas i varje fall en gång hursomhelst) när ni ska göra stan skulle jag föreslå det som ett alternativ.

Tack @Treo för din input. Loungen på Hilton kommer vara stängd när vi är där p.g.a. ombyggnation och de har öppnat upp en av restaurangerna för detta ändamål istället.

Ingen koffeinistl här så avsaknad av Nespressomaskin gör mig/oss ingenting, men tack för heads up. :)

Hilton Odaiba känns lite avlägset för mycket av det vi vill se och göra så det alternativet strök jag tidigare. Men att åka med Yurikamome lär vi göra. Ska skriva upp det på vår lista. :)

Toppen