Senaste nytt

Uppgradera på Air Canada från Premium Economy -> Business

Limhamn

Ny medlem
Jag har en biljett i Premium Economy (O) med Air Canada i nästa vecka där jag ska flyga YYZ-CPH. Någon som vet hur jag gör för att uppgradera denna till Business? SAS kan inte hjälpa mig utan de skickar mig på diverse olika vägar som inte hjälper... Jag är EB Diamond btw.

Jag har en biljett i Premium Economy (O) med Air Canada i nästa vecka där jag ska flyga YYZ-CPH. Någon som vet hur jag gör för att uppgradera denna till Business? SAS kan inte hjälpa mig utan de skickar mig på diverse olika vägar som inte hjälper... Jag är EB Diamond btw.

Har du provat SAS onlineverktyg för Star Alliance uppgraderingar för Eurobonus?

Uppgradera Star Alliance | SAS

Både på den sidan och på Air Canadas hemsida säger att de tillåter Star upgrades från den klassen. Sedan måste det förstås finnas lediga bonusplatser i Business för att uppgraderingen ska gå igenom.

Ditt andra alternativ är nog "bid upgrade" där du kan kolla vad du kan bjuda. Skulle gissa på ca 500 CAD som lägsta bud.

AC Bid Upgrade

Jag tror jag löste det. Det ska tydligen gå via att klicka på min profil på EB och dvs sina initialer för att sedan gå ner till en svart pil som säger uppgradera. Därifrån går det att välja "uppgradera hos star alliance partner".

Jag tror jag löste det. Det ska tydligen gå via att klicka på min profil på EB och dvs sina initialer för att sedan gå ner till en svart pil som säger uppgradera. Därifrån går det att välja "uppgradera hos star alliance partner".
Ja, du kommer då till sidan jag länkade till ovan.

Fick du igenom en uppgradering?
Om ja, vet du om din nya plats togs från revenue inventory eller om det fanns ledig bonusplats på sträckan (I)?

Toppen