Senaste nytt

Liverapportering om flighter

B4F77A74-9F87-4F73-8582-CF5AA5325911.png Nu är ju inte detta ett charter-forum (även om jag noterat att flera tongivande medlemmar varit på charter senaste året!)

Noterade dock bara att morgon-flighten från Luleå mot Kanarieöarna valde att vända ner efter Danmark och spenderade några timmar i Norrköping. Oklar orsak... Jag misstänker att Norrlänningen hade önskat komma lite längre söderut på sin semester!

Det var ju inte längesedan de fick gå ner i Portugal på grund av tryckfall i kabinen . Det var ju även det en charter från Luleå med Jettime.

Perfekt, nu fick Norrköping äntligen en ny avgång. Se det positiva i detta nu. :p

Det var väl ledig kapacitet där kanske? :rolleyes:

Haha! :p

Skämt åsido, men kan ha funnits flera anledningar till att de valde Norrköping. Kapacitet, tillgänglighet till sjukvård (om det nu är ett sjukdomsfall), kapacitet för större plan att landa (köra in reservdelar) i kombination med ”billigt” att ha planet ståendes i väntan på reparation etc etc.

Verkligen intressant att de valde just Norrköping, när det fanns många andra flygplatser som var närmare.

• Gilla
Reactions: M.K
Verkligen intressant att de valde just Norrköping, när det fanns många andra flygplatser som var närmare.

Jet time kör ju hela vintern med 4 turer per vecka med nattande maskin i Norrköping så man har väl lite resurser på plats. (Dock kör man normalt med tui-flys lite fräschare 737-8 från Norrköping, men det är ju typ samma maskin)

Jet time kör ju hela vintern med 4 turer per vecka med nattande maskin i Norrköping så man har väl lite resurser på plats. (Dock kör man normalt med tui-flys lite fräschare 737-8 från Norrköping, men det är ju typ samma maskin)

Ah, I see. Jag tänkte att det var mer avgångar där från JetTime, men när jag kollade Flightradar24 så kom inga avgångar upp - därför jag var så fundersam.

38cece21467682377b2593d492a5a53c.jpg

Intressant val att gå till Norrköping. Finns ju klart närmre alternativa för diversion.
En hobbyanalys efter lite detektiv-arbete. Normalt kör man 737-8 från Norrköping, 4ggr/vecka under vintern till Kanarieöarna. Något strulade i morse så det dök upp en mindre 737-7. Den var dessutom rejält sen. Kanske man helt enkelt kallade hit Luleå-kärran som var påväg till samma destination, och slängde på de östgötar som inte rymdes i 737-7:an. Alla kom till solen, lite sena bara. :cool:

Toppen