Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Det kanske går att skjuta på delar av checken när man vet att man ska skrota planet inom ett halvår. Eller något i den stilen.

Hursomhelst så flög hon hem till CPH som 966 och landade i morse, så att checken är klar vet vi nu...

Borde det inte vara billigare för sas att ha sådan service på arl ex ?

Nej, troligtvis inte. Med den höga kostnadsbas vi har i Norden/Europa så har SAS säkerligen räknat ut att det är billigare att flyga planet tomt till HK för service där, snarare än att ha det stående i Europa för sådan service. Med det sagt så tror jag inte heller SAS har kapaciteten att göra en sådan service på hemmabaserna, utan att det i så fall högst troligtvis skulle vara hos Lufthansa Technik Malta.

Nej, troligtvis inte. Med den höga kostnadsbas vi har i Norden/Europa så har SAS säkerligen räknat ut att det är billigare att flyga planet tomt till HK för service där, snarare än att ha det stående i Europa för sådan service. Med det sagt så tror jag inte heller SAS har kapaciteten att göra en sådan service på hemmabaserna, utan att det i så fall högst troligtvis skulle vara hos Lufthansa Technik Malta.

6000 arbetstimmar på några veckor kräver rätt omfattande faciliteter och personal. Inte en chans att SAS hade klarat det i egen regi, speciellt inte om man även ska sköta vanliga underhållet av flottan samtidigt .

Den ”äldre” damen fick ingen lång vila i CPH, hon jobbar till New York idag.
E7ADC28F-91E1-42A2-9018-B218039631BA.png

Toppen