Avgång 1 av 2 idag, "Gardin-gate" i full force. När andra passageraren kom upp från ekonomiklass och använda främre toa gick er korrespondent fram och hade ett vänligt, men bestämt samtal med purser
Jag berättade att på den lilla fria tid jag har modererar jag Nordens största forum för frekventa resenärer. "Där har vi" sa jag, "en tråd med nästan 150 inlägg från upprörda affärsklassresenärer, som tycker det är en himla tråkig utveckling att gardinen systematisk är borta".
Hon erkände några saker:
1. Att ögonkontakt under service mellan personal var viktigt, det är anledning till att hon (och troligtvis hennes kollegor) väljer ha gardinen öppen under serveringen
2. Det inte fanns någon ändring i policy som tillsäger att den skall vara öppen
3. Men att det är den mänskliga faktorn, i hennes fall trötthet med tidig morgon som gör det
Jag tipsade henne om att min feedback handlade om att det var numera ett systematisk problem, och inte specifikt hennes flight. Jag bad henne lägga det i sin rapport, något hon direkt gjorde via iPad. Nu skall vi se hur FRA-BCN är om en liten stund. Hon förstod att "privacy" var en del av affärsklassupplevelsen, och jag påpekade hur snabba dom är att stänga gardinen till främre galley.
#manonamission