Senaste nytt

Ranka Köpenhamns Lounger

Aha, tack för snabbt svar. Men vad skulle du säga om dryckesutbudet? Någon av dessa som har mer än öl och vin?
Atelier har helt OK mat och betydligt bättre än risiga Aviator. Båda loungerna drivs av Aviator, skillnaden är att flera bolag (t.ex. AF, Finnair, KLM) sätter sina affärsklassresenärer i Atelier och därför höjd nivån en aning. Jag kan inte hitta mina bilder från Atelier men maten, när jag var inne en sväng tidigare i januari, bestod då av ett gäng småglas med diverse olika ganska hyggliga rätter (bl.a. sallader). De hade också en väldigt trevlig ostbricka vid mitt besök (krävs väl för frassarna), färdiga smörgåsar osv. Drycken var ingen höjdare, dock i vart fall vin på flaska.

Sök och du ska finna! På länken finns ett inlägg från 8 januari. Jag såg dock inte till någon flaeskesteg vid mitt besök.

Atelier - an Aviator Relaxium - Reviews | Facebook
Maten verkar ju helt klart bättre än det som serveras i SAS-loungen och Eventyr Lounge (det säger i och för sig inte så mycket...). De senaste gångerna när jag har rest icke-Star Alliance inom Schengen har jag struntat i loungebesök innan avgång, men förhoppningsvis ändrar Atelier Lounge på det.

Maten verkar ju helt klart bättre än det som serveras i SAS-loungen och Eventyr Lounge (det säger i och för sig inte så mycket...). De senaste gångerna när jag har rest icke-Star Alliance inom Schengen har jag struntat i loungebesök innan avgång, men förhoppningsvis ändrar Atelier Lounge på det.
Absolut, väl i nivå och kanske till och med bättre än övriga lounger. Anledningen till det svavas väl att den inte är en lounge man kommer in med diverse PP eller Dinerskort utan är affärsklass eller betala only.

Utbudet i SAS Guld idag.
20190204_133248.jpg
20190204_133242.jpg
20190204_133235.jpg
20190204_133227.jpg
20190204_133221.jpg

Har iofs ej varit på Atelier, men Aviator tyckte jag alltid var mkt folk och skabbig, föredrar Aspire då lite lugnare, och ett mkt bättre sprit utbud. Maten tycker jag är samma sak.

Men Eventyr är ju helt klart mkt bättre, Lite cava och en schysst lounge. 3 sorters god öl en del sprit etc. och ibland är maten tom. ätbar ;)

Toppen