Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Kapstaden över nyår

Funcadelic

Medlem
Trodde jag var ute i god tid men hittar inget med nedanstående parametrar, i alla fall inte på united.com. Eller så gör jag fel. Väldigt tacksam för hjälp!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Kapstaden
  3. När vill/behöver du resa ut? 25 DEC + 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business/First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance. Ej Ethiopian.
  9. Vad är din budget? 250' Eurobonuspoäng och 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Jag vill maximera ombordupplevelsen men kommer ha svårt att sälja in det om det innebär att restiden blir >~6h längre
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inget krav, men inte heller uteslutet

Eftersom du inte vill åka med Ethiopian (något jag förstår) så har du väldigt få alternativ:
Lufthansa FRA-JNB, FRA/MUC-CPT
Swiss ZRH-JNB
South African FRA/MUC/LHR-JNB
Turkish IST-JNB som går vidare till CPT med samma flightnummer
Det är liksom det som finns från Europa till Sydafrika. Inrikes JNB-CPT borde inte vara större problem. Så sök dessa först är mitt tips.

Nästa steg om det inte funkar är att titta på Lufthansa och Swiss till "Mellanafrika" som t.ex. Swiss till Nairobi och vidare med SAA från där, eller Lufthansa till Lagos och samma sak. Jag minns inte exakt alla rutter från FRA/MUC till Afrika, så kolla via t.ex. ExpertFlyer.

Eftersom du inte vill åka med Ethiopian (något jag förstår) så har du väldigt få alternativ:
Lufthansa FRA-JNB, FRA/MUC-CPT
Swiss ZRH-JNB
South African FRA/MUC/LHR-JNB
Turkish IST-JNB som går vidare till CPT med samma flightnummer
Det är liksom det som finns från Europa till Sydafrika. Inrikes JNB-CPT borde inte vara större problem. Så sök dessa först är mitt tips.

Nästa steg om det inte funkar är att titta på Lufthansa och Swiss till "Mellanafrika" som t.ex. Swiss till Nairobi och vidare med SAA från där, eller Lufthansa till Lagos och samma sak. Jag minns inte exakt alla rutter från FRA/MUC till Afrika, så kolla via t.ex. ExpertFlyer.

Tack för hjälpen!

Hur är SAA? Har de en bra business class?

Tack för hjälpen!

Hur är SAA? Har de en bra business class?
Jag flög med deras kärra LHR-JNB för två år sedan och var nöjd. Servicen är hård men rättvis. Inte nyaste planen med en ganska liten tv men jag var ändå mycket nöjd. Man sov mycket gott i sätet och vi fick den godaste köttbiten någonsin på ett flygplan. Att de sedan hade ett utsökt Pinotage-vin till maten gjorde inte saken sämre. Jag skrev en reserapport om det hela, om du är intresserad. Äventyr i södra Afrika med South African och Ethiopian airlines | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Screenshot_20190204-135206_Gallery.jpg

Screenshot_20190204-135200_Gallery.jpg

Några år sedan jag flög Perth - Johannesburg i business med SAA, men det var en ganska medelmåttig upplevelse då med en sliten kabin och därtill trött crew. Loungerna i Joburg och Cape Town rätt bra om jag minns rätt. Men det är bäst att kolla med någon med mer erfarenhet.

Toppen