Senaste nytt

”Lounge on the go” med AMEX Platinum i Malmö, Göteborg & Luleå AirPort (4/2-31/12, 2019)

Skrev faktiskt till Amex i december och önskade just detta. Fantastisk nog fick jag samma kväll svar direkt från Fredrik Sauter som meddelade att det var på gång. Fick även info att man försöker ordna Fast Track på CPH, men danskarna har hittills inte velat samarbeta i frågan. Roligt att det händer lite även för oss kortinnehavare även i söder.

Bara positiva nyheter! Roligt för folk som flyger från dessa flygplatser med innehav av AMEX plat. Ironiskt att Amex gör det bättre än SAS själva.

Väldigt talande just på Luleå AirPort där Expressohousr ligger i exakt samma lokaler som SAS café lounge (som stängdes pga bristande kundunderlag).

Ännu en indikation på att det är kreditkort och inte flygandet som premieras :)

Så trevligt. Äntligen... Nu är det bara CPH Fast track man väntar på (Lär väl aldrig komma) så hade jag varit super nöjd och lite till....

Fick även info att man försöker ordna Fast Track på CPH, men danskarna har hittills inte velat samarbeta i frågan.

Skulle tro att grundproblemet delvis är att Amex inte erbjuds för privatpersoner i Danmark, och att acceptansen därtill är relativt låg (enligt min erfarenhet). Men det är bara en gissning.

Vad består frukosten av? Kan man ta den med och äta på planet tex?

Frukostmacka (typ café-smörgås med ost & skinka), kaffe/juice och youghurt/smoothie. Bra för att vara gratis. "Serveras" i en snygg liten Amex-kasse du kan ta med dig ombord eller äta på plats.

Med tanke på att jag sett många amerikanare i Pontus loungen på Arlanda gissar jag att de inte är några problem med utländska amex. Menar vi svenska Amex kort kan ju nyttja centurion lounger i USA och runt om i världen.

Gissar dock att utländska innehavare inte kommer ha någon vetskap om detta, till skillnad från lounger. Det kommuniceras ju endast till svenska innehavare via e-post och den svenska Amex-appen. Men för den som vet lär det inte vara några problem, eftersom allt man gör är att visa kortet och betalar 10 öre (antagligen för statistik och för att bevisa för personalen att det är aktivt).

Nu kom officiell info från AMEX. Även Göteborg ingår.

Lounge On the go: Malmö, Luleå, Göteborg Lounge On the go: Malmö, Luleå, Göteborg | Amex NU

MALMÖ, LULEÅ, GÖTEBORG
4 februari 2019
Nu kan du njuta av "Lounge On the go" även på flygplatserna Malmö och Luleå. Sedan tidigare finns konceptet på Landvetter i Göteborg.

Du hittar "Lounge On the go" hos Espresso House innanför säkerhetskontrollerna.
Fram till den 31 december 2019 bjuder vi dig på ett frukost- eller lunch/middagspaket.

Frukostpaket (kl. 05.00-11.00):

Frukostmacka
Juice eller yoghurt
Valfri liten varm dryck
Lunch/middagspaket (kl. 11.00–22.00):

Sallad eller wrap
Ramlösa/läsk (50 cl)
Valfri liten varm dryck
När du kommer till Espresso House måste du visa boardingkort och registrera ditt Platinum i kassan. Erbjudandet gäller en gång per dag för Platinum huvudkortmedlem och Platinum extrakortmedlem plus varsin gäst.

Det är inte tillåtet att hämta ut matpaket mer än en gång per dag. Skulle så ske måste vi debitera ditt Platinum för de tillkommande kostnaderna.
Erbjudandet gäller inte vid ankomst eller om du valt att besöka någon av loungerna.

Last edited:
Definitivt SAS lounger. De har inget med varandra att göra. Och jag skulle bli förvånad om Priority Pass skulle inverka. Men som sagt ingen tvekan gällande SASlounge.
Thx, bro! Då blir det förrättswrap på fredag på Espresso House GOT, (enkelt) bubbelfika hos SAS, varmrätt hos Pontus på ARN och kvällsfika hos renoverande SAS Gold i CPH. Plus den speciella boxen x 3 på SAS plåten däremellan. :) Ska förvarna min polare som hämtar mig på HAM att jag nog kommer va rätt social.... Samma procedur fast omvänt när jag vilat o jobbat i fyra dagar.

Toppen