Senaste nytt

Giltighetstid på pass vid inresa till Japan

Tänkte att det är lättare att kom in i Sverige och identifiera dottern om hennes pass är giltigt hela resan igenom, men alltid bra att veta att det defacto i detta fall skulle räcka med bara på vägen dit. ;)
Du kan ju skaffa nytt pass via ambassader, men det är en hel del extra krångel så du gör nog rätt i att undvika det.

Du kan ju skaffa nytt pass via ambassader, men det är en hel del extra krångel så du gör nog rätt i att undvika det.
Har drygt 1,5 vecka tillgodo på passets giltighetstid, så även en rejäl försening på hemresan bör inte ställa till något på passpunkten iaf. :)

Har drygt 1,5 vecka tillgodo på passets giltighetstid, så även en rejäl försening på hemresan bör inte ställa till något på passpunkten iaf. :)
Pff - lev lite! :D

Det är spännande att notera hur många som faktiskt kollar giltighetstid på passet när det är på väg att gå ut. Jag har landat i EU sista dagen mitt pass var giltigt och jädrar vad alla som tittade på passet på hemvägen påpekade att det var på väg att gå ut.

Pff - lev lite! :D

Det är spännande att notera hur många som faktiskt kollar giltighetstid på passet när det är på väg att gå ut. Jag har landat i EU sista dagen mitt pass var giltigt och jädrar vad alla som tittade på passet på hemvägen påpekade att det var på väg att gå ut.
Har samma upplevelse när jag flög till New York och jag visste att passet var på väg att gå ut men jag hade god marginal. SAS påpekade det flera gånger vid alla passkontroller innan jag klev ombord på planet och givetvis när jag skulle gå igenom customs och även när jag skulle flyga hem.

Så jäktar inte iväg med dottern och fixar nytt pass innan resan utan fixar det efter resan men i god tid inför nästa tripp till USA blir slutsatsen av detta. :)

Toppen