Senaste nytt

Sökes bonusresa: Stockholm - Nya Zeeland t/r (First)

PHall

Ny medlem
Bröllopsresa på gång och jag tänkte höra efter om någon har tips när det gäller att få tag i First-biljetter med Singapore Airlines (eller annat bra First)? Har hittat bra rutt First med Thai Stockholm-Frankfurt-Bangkok-Sydney-Christchurch utresa och Business Auckland-Bangkok-Stockholm hemresa. Uppskattar alla tips, idéer och tidigare erfarenheter. Är Thai värt att köra på?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Auckland/Christchurch
  3. När vill/behöver du resa ut? Andra halvan av februari 2020
  4. När vill/behöver du komma hem? 5-6 veckor efter utresa
  5. Hur länge vill du vara borta? 5-6 v
  6. Hur många personer som skall resa?2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Singapore Airlines
  9. Vad är din budget? (per person) 380 000 Eurobonus, Amex 2-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Max tre byten enkelväg
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 24h i tex Singapore

Jag skulle nog satsat på Thai i ditt fall från FRA, CDG eller LHR om du är ute efter platser i First.

Singapore Airlines slutar med First från CPH den 30 oktober i år. Platser i First från andra platser i Europa verkar vara svårt att få tag i, skulle möjligtvis vara från LHR. Det är även svårt med First mellan SIN till AKL. Jag har själv en bokning från CPH-AKL för två personer i First men har bara lyckats få business mellan SIN-AKL. Det har på många avgångar endast funnits en F-plats på denna sträcka.

Om ditt val slutligen hamnar på att resa i business skulle jag utan att tveka välja Singapore Airlines från CPH. Det blir från 1 november daglig förbindelse till SIN. Business på Thai är också något jag väljer bort pga att jag tycker deras service ombord är dålig, i varje fall mellan ARN- BKK.

Last edited:

S

Stämmer, jag skrev fel månad. Jag borde veta bättre eftersom jag är inbokad på den sista 777ER med First till CPH. Har ändrat i mitt inlägg.

Tack för bra input! Vad tror ni om att försöka få till business med Singapore Airlines ena vägen och first med Thai den andra - om ni skulle behöva välja mellan Singapore Airlines Business och Thai First?

Det verkade lätt att hitta och boka biljetter med Thai men lite krångligare med Singapore Airlines. Några tips inför bokningen?

Tack för bra input! Vad tror ni om att försöka få till business med Singapore Airlines ena vägen och first med Thai den andra - om ni skulle behöva välja mellan Singapore Airlines Business och Thai First?

Det verkade lätt att hitta och boka biljetter med Thai men lite krångligare med Singapore Airlines. Några tips inför bokningen?
Thai First alla dagar i veckan.
Finns mig veterligen ingen business produkt som slår deras First.

Toppen