Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Bringman

Medlem
Finns det någon anledning till att ni bokade motsols och inte medsols som det ursprungliga förslaget var?
 

Dr. Miles

Expert
Finns det någon anledning till att ni bokade motsols och inte medsols som det ursprungliga förslaget var?

Platsen mellan Rio de Janeiro-Houston försvann innan jag började boka.
Sedan blev det ändring till avresa från Buenos Aires, vilket inte var så bra idé då man måste betala bränsletillägg och Argentina Ticket Tax även på Cash delen.
Till slut bestämde Magino att köra andra hållet. Det var han som kollade platstillgångar. Jag skötte bara bokningarna.
 

Magino

Medlem
Har försökt att prissätta min award som jag vann via ITA matrix men det har inte riktigt gått att välja exakt de flighterna som jag är bokad på. Men i princip så skulle kostnaderna för denna resan bli 88 800kr om hela resan hade bokats på samma biljett. Nu var det ju så att min resa bokades som två olika resor och då blev priset följande:
Utresan 67 300kr
Hemresan 66 200kr
Totalt 133 500kr
Inte varje dag som man har en resa där flyget kostar över 100'. Helt galna priser och jag känner att jag maximerade de där poängen ganska bra :)
 

Dr. Miles

Expert
ca 24 timmar från bokningen.
Om bonusresan innehåller Singapore Airlines(SQ) flygning, måste man pusha Indian Call Centre(ICC) att biljettera inom 24 timmar.
Annars SQ avbokar bonusresabokning automatiskt.
 

Jonas C

Medlem
Ah okej. Antar att de fall då bokningar inte går igenom är när de innehåller för (dvs extremt) komplex routing?
 

Dr. Miles

Expert
Ah okej. Antar att de fall då bokningar inte går igenom är när de innehåller för (dvs extremt) komplex routing?

Nä, snarare när UK Rate desk hade mycket att göra eller ICC har glömt att registrera bokningen för biljetteringskön.
Man kan ringa till ICC och fråga dem om bokningsstatusen. Om de säger att bokningen är placerad för kön, så finns det inte så mycket att göra annat än vänta.
 

Dr. Miles

Expert
Inte död än...
Dock jag skulle inte rekommendera att köpa miles nu om ens syfte är att använda miles för bonusresan med Star Alliance flygbolag.
Det finns risk att milesen inte kommer in på kontot i tid.
(FYI, Indian Call Centre stängs för inkommande samtal kl. 20 i UK tid på vardagar.)
 
Toppen