Senaste nytt

Curve betalkort

Hur räknar du? 31 poäng mer hade den påstådda extra fx-kostnaden gett... eller vad har du för SAS MC som inte jag har? :)
Jag menar bara att köpet på 6205kr borde ha gett 20 poäng per 100kr det vill säga 1240 poäng och inte 931 poäng eftersom det var köp i utländsk valuta. Men jag kanske missförstår något...

Haha @M.K jag menade det inte som att det var en dålig deal!

• Gilla
Reactions: M.K
Facepalm... Jag glömde att köp i utländsk valuta ger fler poäng med SAS MC, till skillnad från M&M MC som jag kör med som komplement till Amex sedan i höstas...

En sak jag inte är helt klar över: Om jag till Curve kopplar mitt SAS MC och använder Curve utomlands, räknas det, när EuroBonus extrapoäng beräknas, som ett köp i SEK (med 15p/100kr)?

En sak jag inte är helt klar över: Om jag till Curve kopplar mitt SAS MC och använder Curve utomlands, räknas det, när EuroBonus extrapoäng beräknas, som ett köp i SEK (med 15p/100kr)?
Ja, alla köp går in på ditt kort i den valuta som du i appens inställningar anger är kortets basvaluta (SEK). Så med SAS MC tappar man 5 poäng/100 kr, men sparar i teorin in mer på valutaväxlingspåslaget. (Jag har inte fått mitt kort än, så har inte testat hur det står sig i verkligheten ännu...)

Toppen