Det här är ju min gamla käpphäst!Någon klok medlem har en gång sagt att man aldrig ska köpa poäng av moderskeppet.
Det här är ju min gamla käpphäst!
Aldrig aldrig köpa poäng direkt av Moderskeppet.
Om SAS är beredda att sälja poängen till dig för 20 öre styck, då är värdet bevisligen mindre. På samma ämne skall man aldrig gå på någon ”deal” där poängpriset hamnar över 20 öre, då blir man lurad två gånger om! Det jag möjligen, i undantagsfall och mycket motvilligt kan gå med på - är att köpa något sista tusental poäng som man fattas för att kunna boka en resan som man vill ha.
Det finns fortfarande sweet spots, det gäller bara att hitta dem!
Låter som du gjort allt rätt med dom kända tricken på maximal intjäning som finns i boken.
Bara att sniffa upp nya kampanjer, styra inflödet på EuroBonuspoäng genom alla kanaler.
Möjligen SAS Mc med pointearner om du har en bättre hälft. Några värvningar på amex också. Ren spend ger en del vardagsmotion i form av inkommande poäng, kampanjerna är nog nyckeln till framgång i denna fråga.
Sen kommer det nog aldrig bli så bra som AVIS-dealen 2018. Fast vem vet...
Alla saker gör sig inte väl i text, men för att citera femtonåriga sångerskan Amy Diamond:Oss poängjägare emellan, vilka är dessa sweetspots som jag tydligen missat? PM om det föredras.
Get a room.Alla saker gör sig inte väl i text, men för att citera femtonåriga sångerskan Amy Diamond:
”What’s in it for me?”![]()
Berglund kan man lita på, riktiga visdomsord. Dock om rabatten är 15% så blir det ju i praktiken att du för 1700kr får 10000 poäng + 510 poäng för själva köpet = 1700/10510 = 16,17 öre/poäng. Dyrt men inte helt off.
Oss poängjägare emellan, vilka är dessa sweetspots som jag tydligen missat? PM om det föredras. Vi ska såklart hjälpa varandra, men ibland är det ju som på aktiemarknaden, när sweetspots blir allmänt kända så prisas de successivt bort tills de så småningom är helt borta.