Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Jag bifogar en mer komplett bild där flygdetaljerna framgår. Det är två legs som trafikeras av Singapore Airlines och det sista med SAS Ireland.

Om bokningsklassen U stämmer så stämmer även poängen på ett ungefär då U ger 150% intjäning hos Singapore. Dock verkar det vara CodeShare så det gör att man ändå inte kan vara helt säker. :(
EuroBonus-partner – Singapore Airlines | SAS

Dock tror jag inte att U stämmer av den enkla anledningen att U hos Singapore avser Business Class och "din" resa är i SAS Go Smart.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Hej!
Jag saknar fjuttiga 5-6 tusen baspoäng till Diamond.
Bryttiden är sista feb.
Har redan amex elite och Mastercard premium.

Hur enklast får jag ihop de sista poängen?
Går det att fixa ett till amex som jag läst någon tipsa om?
Tänker mig att jag kan skaffa hälften av poängen och köp resten med vanliga poäng..
Följ min andra tråd. Samma "problem" men lösningen är nära. :)

Jag mottager gärna tips på hur jag ska tjäna in 6400 poäng med resan som halvt syfte. Jag tar chansen att spendera lite tid själv på trevligt ställe, och dessutom ta mig över 45k poäng. 21-24 feb vore klockrent, datum före och efter något flexibla. Åker med vilka som helst inom star alliance så länge mina två kriterier uppfylls och det inte kostar mig långt över 5k SEK för flyget.

Info
Period: 180228-190228
AMEX Elite: Nej
MC Premium: Ja
Poäng just nu: 37.600
Poäng inplanerade: 1,000 (MC Premium)
Nuvarande status: EBS
Hemort: GOT
Tack!

Jag mottager gärna tips på hur jag ska tjäna in 6400 poäng med resan som halvt syfte. Jag tar chansen att spendera lite tid själv på trevligt ställe, och dessutom ta mig över 45k poäng. 21-24 feb vore klockrent, datum före och efter något flexibla. Åker med vilka som helst inom star alliance så länge mina två kriterier uppfylls och det inte kostar mig långt över 5k SEK för flyget.

Info
Period: 180228-190228
AMEX Elite: Nej
MC Premium: Ja
Poäng just nu: 37.600
Poäng inplanerade: 1,000 (MC Premium)
Nuvarande status: EBS
Hemort: GOT
Tack!
Finns till flera destinationer exakt dina datum för budgeten. Dock endast 5624 poäng på SAS ben.
Ev köpa sista skvätten? Annars får du nog öka budgeten... svårt hitta longhaul som ger över 6000 poäng men borde kanske finnas nåt.

Knepigt att få till inom europa utan guldbonusen men genomförbart
GOT-OSL-CPH-AGP (Malaga) i plus 3000p
AGP-OSL-CPH-GOT i plus 3000p

Summa 6000p, men ring in och få upp bokningsklassen ett steg till Z på returen som är i Y nu så får du 7000p totalt inom budget för ca 4800 sek :cool:

8FAEFA14-FC25-48C3-A025-95FA1DC005F1.png

Knepigt att få till inom europa utan guldbonusen men genomförbart
GOT-OSL-CPH-AGP (Malaga) i plus 3000p
AGP-OSL-CPH-GOT i plus 3000p

Summa 6000p, men ring in och få upp bokningsklassen ett steg till Z på returen som är i Y nu så får du 7000p totalt inom budget för ca 4800 sek :cool:

Visa bifogad bild 84146
Hallå, grymt snyggt! Alternativt, beroende på prisskillnad, nyttjar jag de 3900 poängen jag har som går ut för konvertering och köper de sista för 10kr. Detta om inte poängen går åt till en bokning redan innan. Skall alla biljetter bara i Y för 6000 poäng? Tusen tack!

Så lite så, sök bara på sas.se dessa datum och välj plus dessa avgångar. Vi hjälps åt här på. B.C!

Drick många Mikkeler nu :D är gott igång själv med plus flygningar & på väg in i fjärde loungen för dagen. Firar högsta fly premium igen med några dagar till godo innan nästa bunt poäng hade gått ur räknaren.

Dubbla Amex Elite funkar bara om du sedan tidigare har Amex Elite betalkort. Numera erbjuds bara Amex Elite kreditkort.

Okey! Tack för info.

Annars är det väl en MR till Alicante, Malaga eller Hamburg med byte i CPH/OSL både på dit- och hemresan för 5624 poäng som gäller. Borde gå att hitta i februari för runt 2500 kr. Alternativt att bara köpa poängen för 5000-6000 kr.

Bokade ALC, 2 feb. 900kr t/r i SAS plus!
Direktflyg dock. Bra tips!

Toppen