Hälsningar från seat 5A på Turkish Airlines flight TK16 från Buenos Aires till Istanbul via Sao Paulo, årets första flygning. Mycket behaglig flygning och fick mig 8 timmars sömn. Snart landning i Istanbul.
Mmm. Får mig att längta till F.
Hade däremot 1A, 2A, 3A bägge vägarna.
Styrbord är mycket trevligare till BKK då utsikten vid landning åtminstone är duglig.
Inte i luften ännu, men det är ändå inget att ”fira”
Inte från luften, men från plattan på ARN, vi kan inte avisas det blåser för mycket så avisningsbilarna får inte jobba. Första gången på alla år och flygningarna jag upplever detta.
Hej hej från Air India AI 167. På väg hem efter nästan 3 fantastiska veckor på Sri Lanka. Air India är förmodligen en av de sämsta flygbolagsupplevelserna jag har haft. Troligen sista gången jag åkte via Dehli vilket även det var en mardrömsflygplats. Ska försöka skriva en reserapport när jag får tid.
AC718 på väg tillbaka till LGA. Det ryktades om långa köer i Trans-borderkontrollen på Pearson på grund av nuvarande ”Trump Showdown” men det var snabbaste process jag har haft
Så jag hann med den tidigare 718 och inte 720 som bokat. Nu blir med middag med sambo, en sovandes Mini samt @sembl med fru på Manhattan.
Bild från morgonens frukost på AC701 som avgick 06.30. Inte illa för en flygning på runt en timma.
Inflygningen imorse var också spektakulär:
Nu hoppas jag på fint väder och den södra loopen över Manhattan på väg till LGA.