Senaste nytt

Tips för att behålla Eurobonus guld

Matore

Medlem
Blir smärtsamt medveten om att jag inte kommer få guldkort av en kollega som utlovat.
Ber om tips hur jag gör nu för att behålla min guldstatus.
Perioden går ut 31 januari...
Har idag 10.300 baspoäng, 19 segment, Amex premium och Mastercard eurobonus world.
Kommer inte kunna flyga nåt mer innan perioden löper ut.
Tips förutom skaffa Amex elite som väl ger 20.000 poäng?

Det är Amex Elite som gäller för dig och i samma veva ta dig en riktig funderare på om det verkligen är värt det! Du kommer nämligen att behöva KÖPA Baspoäng (hua, känns hemskt bara att skriva det, otäck tanke!) för 1kr stycket, vilket vid sidan av ett Amex Elite kommer kosta dig runt 15 000 kr. Och ungefär där tycker jag att du ska hejda dig och fundera, är det verkligen värt så mycket för dig? Med 10300 baspoäng på 11 månader verkar du inte flyga särskilt ofta, då är det nästan bättre att köpa Plusbiljetter när du väl är ute och reser. Dock kan bara du avgöra värdet för dig!

Det är Amex Elite som gäller för dig och i samma veva ta dig en riktig funderare på om det verkligen är värt det! Du kommer nämligen att behöva KÖPA Baspoäng (hua, känns hemskt bara att skriva det, otäck tanke!) för 1kr stycket, vilket vid sidan av ett Amex Elite kommer kosta dig runt 15 000 kr. Och ungefär där tycker jag att du ska hejda dig och fundera, är det verkligen värt så mycket för dig? Med 10300 baspoäng på 11 månader verkar du inte flyga särskilt ofta, då är det nästan bättre att köpa Plusbiljetter när du väl är ute och reser. Dock kan bara du avgöra värdet för dig!
För en sådan kostnad kan man ju casha en Biz/First på rea om året alternativt uppgradera alla ens flighter :)

Jag lånar den här tråden.
Min kvalificeringsperiod sträcker sig tom 31 juli. Idag saknar jag 2500 poäng till Guld.
Har enbart två tur och retur-resor planerade under denna tid, O och K-klass Go Light, vilket borde betyda en intjäning på ynka 400 poäng.
Jag är Amex Elite-kund sedan tidigare så har redan fått årets 20 000 statusgrundande poäng. Vad jag saknar är ett MasterCard Premium. Rimligtvis borde detta vara den smidigaste och billigaste vägen till Guld i mitt fall? Vad säger ni proffs?

Toppen