Senaste nytt

Fråga om Eurobonus bonusresa

Leopold

Ny medlem
Hej

Ny på forumet :)
Läst massor, men inte postat något innan.

Jag har läst och läst, men det är så otroligt mycket information att ta in för den oinvigde..

Sedan en kort tid tillbaka så har jag ett SAS Amex Elite-kort.

Uppskattad spend kommer ligga på 3-400tsk under 2019. (Baserat på siffror från tidigare kreditkort)

Har jag räknat rätt nedan (?)

300.000:- tot spend = 60 000 Eurobonus poäng (Utan några bonusköp, etc)

Jag kommer när jag nått 300k få två stycken 2-4-1 vouchers och en halvapriset voucher.
Om man kikar på SAS hemsida så kostar SAS Buisness 100 000 EBP, och med 50% vouchern så kostar det istället 50.000 EBP.

Jag kan även använda min 2-4-1 Voucher tillsammans med den (?)

Så om jag förstått det hela rätt så kan jag med 50.000 EBP och två vouchers (2-4-1 & 50%) betala en t/r buisnessresa med SAS/Star Alliance när jag nått 300k spend? (Eller 60.000 EBP)

Ursäkta på förhand om jag skrivit lite otydligt.

Hej
Jag kommer när jag nått 300k få två stycken 2-4-1 vouchers och en halvapriset voucher.

Här börjar du blanda ihop saker och ting. En "2-4-1" voucher och en "halvapriset voucher" är samma sak. Den ger dig möjlighet att resa 2, betala för 1 alternativt resa 1 betala för en halv. :)

Att resa 2 personer i Business till USA/Asien med SAS kostar 100 000 EB-poäng om du samtidigt applicerar en voucher.

Läs första inlägget i denna tråd och återkom sedan om du har fler frågor så ska jag göra mitt bästa för att svara.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Du kan ikke bruge 2 vouchers på samme booking så at den går fra 200k point(for 2) til 100k(efter første voucher) og så 50k(efter anden).

Du kan enten få Business for 1 pers(for 50k points) eller business for 2 personer(for 100k) ved brug af en voucher.

Beklager hvis jeg har misforstået dit spørgsmål :)

Toppen