Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Tråkigt att det händer och framförallt dålig service av resebyrån, men att vara utan mat i 7 timmar är väl inte hela världen? Jag skulle också vara sur, men det förefaller knappast risk för överlevnad...

Jag vill nog ha mina 15 minutes of fame på annat sätt än detta :)

Jag tycker det är oetiskt av dessa kvällsblaskor att basunera ut dessa storys, när de dessutom får svart på vitt att uppgifterna inte stämmer.
Det framkommer ju ganska tydligt att det inte skett som hon redogör, och att då som tidning ändå göra stort nummer av det när 9 av 10 läsare fattar att det inte gått till så....
Kvinnan får ju ingen som helst upprättelse eller hjälp, utan framstår bara som en lögnare. Men visst, tidningen får sina klick och det är allt som räknas.

Jag tycker det är oetiskt av dessa kvällsblaskor att basunera ut dessa storys, när de dessutom får svart på vitt att uppgifterna inte stämmer.
Det framkommer ju ganska tydligt att det inte skett som hon redogör, och att då som tidning ändå göra stort nummer av det när 9 av 10 läsare fattar att det inte gått till så....
Kvinnan får ju ingen som helst upprättelse eller hjälp, utan framstår bara som en lögnare. Men visst, tidningen får sina klick och det är allt som räknas.
Nu vet vi ju dock inte vilka som talar sanning, helt uppenbart att någon förvrängt vad som skedde. Borde ju finnas ett helt plan som kan "vittna" om vad som egentligen hände.

Några saker jag reagerar på i artikeln är:

1. Att planet skulle taxat ut hur som helst, om dom va incheckade så måste ju deras bagage plockas av om dom inte kommer med?
2. Intressant att TUI säger att dom va på planet, mamman någonting annat.
3. Hur kan man tro att man ska få åka med hem med TUI om dom missat ditresan?
4. Kontaktar man Aftonbladet kan man inte ha alla hästar hemma...
5. Hur kommer det sig att merparten av alla som kontaktar media i dessa fall är sjukpensionärer i 30 års åldern som efter semestern inte kan betala hyran?

Några saker jag reagerar på i artikeln är:

1. Att planet skulle taxat ut hur som helst, om dom va incheckade så måste ju deras bagage plockas av om dom inte kommer med?
2. Intressant att TUI säger att dom va på planet, mamman någonting annat.
3. Hur kan man tro att man ska få åka med hem med TUI om dom missat ditresan?
4. Kontaktar man Aftonbladet kan man inte ha alla hästar hemma...
5. Hur kommer det sig att merparten av alla som kontaktar media i dessa fall är sjukpensionärer i 30 års åldern som efter semestern inte kan betala hyran?

6. ”Inför nyår har jag och min bror lyckats få ihop tillräckligt för att köpa en kalkon, men mycket mer än så blir det inte.”

Detta fann jag det intressantaste i hela artikeln. Följdfrågor.

1. Bor hon med sin bror. Är även han sjukpensionär?
2. Hur mycket la dom var för att köpa kalkonen?
3. Vad ska Josh och barnen äta till nyår?
4. Hur mycket fick hon av Aftonbladet för sin story? Räckte det till hennes del av kalkonen?

6. ”Inför nyår har jag och min bror lyckats få ihop tillräckligt för att köpa en kalkon, men mycket mer än så blir det inte.”

Detta fann jag det intressantaste i hela artikeln. Följdfrågor.

1. Bor hon med sin bror. Är även han sjukpensionär?
2. Hur mycket la dom var för att köpa kalkonen?
3. Vad ska Josh och barnen äta till nyår?
4. Hur mycket fick hon av Aftonbladet för sin story? Räckte det till hennes del av kalkonen?
Varför äta kalkon är min följdfråga.

Toppen