Senaste nytt

Måste flyga in 15 000 EB poäng innan sista jan för Lifetime Gold

Kolla deals forumet, finns några året runt Business med LH/LX som du bör klara med din budget!

Eller så kör du en plus saver t/r med SK till LAX. Kostar 21.000kr 11/1-13/1 och ger 18.000 poäng (utan gold/Diamond bonus)
Inte lika roligt kanske, men du får in poängen du behöver.
Kan du ju alltid lägga in plusgrade och kanske få åka C.
Plus saver ger väl bara 6000 per väg? Med EBG status blir det ju exakt 15k poäng då till LAX?

Screenshot_20181230-183650.jpg

Kan du inte köpa 15000 baspoäng för 15000 kr på SAS hemsida? Kanske enklast med tanke på den korta tiden som är kvar och att du uppenbarligen satt en budget på dubbla beloppet?

Räknas köpta poäng in i Lifetime Gold?

Intressant fråga. Såhär skriver SAS:

”För att blie Lifetime Gold- medlem måste du kvalificera till EuroBonus Guld-status varje år under tio år i följd genom att tjäna Baspoäng eller åka på kvalificerande flygresor med SAS eller Widerøe. Om du har fått ett Guld-kort som en gåva från en Diamant-medlem, som en del av ett företagsavtal eller på något annat sätt än att tjäna Baspoäng eller åka på kvalificerande flygresor räknas din Guld-status under denna tid inte mot Lifetime Gold. Dessutom gäller att när du når EuroBonus Guld- eller Diamant kommer du att ha denna status under resten av din aktuella kvalificeringsperiod och under nästa kvalificeringsperiod. Kravet för att ett år ska vara kvalificerande för Lifetime Gold är dock att du måste kvalificera dig på nytt för Guld-status under varje kvalificeringsperiod.”

Frågan är väl vad ”tjäna Baspoäng” innebär?

Förra året hade jag förmånen att få ett gold-status av en god vän som är EBG. I år har jag flugit in 35 000 baspoäng, och har nått gold-status för i kombination med Amex Elite 20 000-statuspoängen.

På sas sida för "lifetime gold" är det tydligt att förra året inte räknas för mig, men att nuvarande år gör det och att jag bara har 9 år kvar. :)

Så jag är benägen att gissa att även inköpta baspoäng räknas. Men lite segt om det skulle visa sig att de inte gjorde det.

Toppen