För tydlighetens skull, är det Länsförsäkringar som ersätter och Folksam som inte gör det?Det var Länsförsäkring resp Folksams som svarat. Det var vad som gällde i maj iaf, kan ju ha förändrats.
För tydlighetens skull, är det Länsförsäkringar som ersätter och Folksam som inte gör det?
"Om du tecknar en hemförsäkring hos oss och väljer tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd så ingår det ett avbeställningsskydd om du blir sjuk. Om vi säger att du har köpt en resa för Eurobonuspoäng och du inte kan åka på grund av sjukdom så ersätter vi då vad en likvärdig resa kostar, detta betalas ut till ditt konto och inte som poäng."
Så om man har en Eurobonusresa t/r till NZ med SQ i F och tvingas ställa in denna pga sjukdom, så utgår kontant ersättning på vad en ”likvärdig” resa kostar, dvs +- 150.000kr(?) per person? Låter för bra för att vara sant..? Om vi värderar Eurobonuspoäng till 10 öre per poäng så ”kostar” en sådan resa ca 15.000kr per person inkl skatter (med en voucher). För 2 pers 287.500 poäng x 0,1 = 28.750 + skatter = drygt 15.000kr per person.
Sjukt bra försäkring för oss så flyger mycket för poäng.
Jag vet inte. Jag har Folksam, och där vet jag hur de värderar det hela. Till noll.
Tillägg till ovan är att man dessutom alltid har möjligheten att avboka senast 24h innan avgång ändå och få tillbaka poäng och skatter. Bara att välja då, poäng+skatter eller kontant ersättning..![]()
Detta var nytt för mig, tack för det. Man är alltid lite orolig nu när man har barn och vattkoppor och andra saker härjar på dagis titt som tätt.Går till och med att avboka senare om man har läkarintyg
"Om en medlem eller annan person som använder medlemmens poäng blir sjuk senare än en (1) arbetsdag före en EuroBonus-resa krävs ett läkarintyg för ombokning eller utfärdande av en ny biljett/kupong. Detta gäller under förutsättning att poängen är giltiga. Utgångna poäng kan inte återanvändas."
EuroBonus-medlemsvillkor | SAS