Senaste nytt

Bonusresa Arlanda-Singapore/Bali sökes

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Bali
När vill/behöver du resa ut? I slutet av juni/början av juli
När vill/behöver du komma hem? Senast i första veckan i augusti
Hur länge vill du vara borta? En månad ca
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, ett barn (3 år)
I vilken kabinklass?
▪ First
▪ Business

Med vilka flygbolag vill du flyga med? Något bolag som har en trevlig produkt. Gärna Singapore
Vad är din budget? (per person) Jag har ca 300 000 poäng totalt och två Amex 2-4-1
Vad är det viktigaste för dig?
▪ Bra restid (helst inte landa eller starta mitt i natten)
▪ Upplevelsen ombord
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Tänkte en open-jaw. Singapore och Bali. I vilken ordning spelar ingen roll

Hej! Försöker hitta en bra resa att boka till sommaren. Vi tänkte försöka klämma in sol och bad på Bali och en vecka-tio dagar i Singapore för lite nöje. Jag har kikat en del och hittar resor med Singapore och Thai. Men inget som har bra (i mitt tycke) restider. På nedvägen hittar jag flyg med helt ok restider där man landar på morgonen vilket inte är så dumt. Men hemvägen är värre där man startar runt midnatt vilket inte är optimalt. Skulle vara trevligt om man kunde hitta en resa som startar runt 17-20 så man kan äta middag och sen sova. I vilken ordning Bali/singapore kommer spelar ingen roll. Resan mellan Singapore och Bali bokar vi på en separat biljett.

Jag tänkte det kunde vara lite kul med en liten tävling :) Den som kan hitta den bästa rutten som jag sen lyckas boka skickar jag en ”hotell-voucher” till. Låter fläskigare än vad det är. Den gäller på typ 40 olika herrgårdar i Sverige och man måste köpa ett middagspaket på plats. Men alltid något :)

Målet är att boka resan den 7-8:e januari då de sista poänggen bör trilla in från AMEX.

Tack :)

Tyvärr lär du nog inte hitta några flighter från Asien vid 17-20 tiden till Europa då det innebär att du skulle landa typ 23-02 ungefär. All möjlighet till vidare connection är då körd och både London och Frankfurt stänger typ vid 23 och plan får inte starta eller landa.

Flighterna till Europa går antingen runt lunchtid eller vid midnatt för de flesta bolag, en del har dock tidiga avgångar på morgonen också.
Flygbolagen vill ju kunna flyga passagerare vidare från flygplatsen de landar på då det är troligt att majoriteten ombord har en vidare connection.

Dit: ARN-CPH-SIN-DPS (SAS Plus, Singapore First, Singapore Business)

Hem: DPS-SIN-CPH-ARN (Singapore Business, Singapore First, SAS plus)

Denna är ganska populär :) Går även att boka med Eurobonus om det var det du tänkte :)
Poängen räcker dock ej till First båda vägarna (352500p för tre?)

Poängen räcker dock ej till First båda vägarna (352500p för tre?)

Det skulle ju vara grymt om man kunde boka First. Kan nog ordna poängen (men det blir på håret). Men kanske att man kan boka "Enbart". business på ena turen isf annars. Vilken sträcka skulle rekommenderas att boka first? Är det ens möjligt att boka tre i first med eurobonus-poäng?

Tyvärr lär du nog inte hitta några flighter från Asien vid 17-20 tiden till Europa då det innebär att du skulle landa typ 23-02 ungefär. All möjlighet till vidare connection är då körd och både London och Frankfurt stänger typ vid 23 och plan får inte starta eller landa.

Flighterna till Europa går antingen runt lunchtid eller vid midnatt för de flesta bolag, en del har dock tidiga avgångar på morgonen också.
Flygbolagen vill ju kunna flyga passagerare vidare från flygplatsen de landar på då det är troligt att majoriteten ombord har en vidare connection.

Jag visste väl att det fanns någon smart anledning till varför flygbolagen inte anpassade sina flygtider för mig och enbart mig ;) Bra info, tack!

Det skulle ju vara grymt om man kunde boka First. Kan nog ordna poängen (men det blir på håret). Men kanske att man kan boka "Enbart". business på ena turen isf annars. Vilken sträcka skulle rekommenderas att boka first? Är det ens möjligt att boka tre i first med eurobonus-poäng?
3 i First brukar bara finnas på Asiana A380. Thai har det ibland nära inpå avgång, även Lufthansa kan ha på mindre populära destinationer.
Jag skulle åkt First på utresan, eller om det är Thai ta det hem så man kan nyttja first service. Tror dock det bästa för dig är att försöka hitta 3 Business, det kan vara nog svårt ibland. Dyker First upp bokar du om till det.

3 i First brukar bara finnas på Asiana A380. Thai har det ibland nära inpå avgång, även Lufthansa kan ha på mindre populära destinationer.
Jag skulle åkt First på utresan, eller om det är Thai ta det hem så man kan nyttja first service. Tror dock det bästa för dig är att försöka hitta 3 Business, det kan vara nog svårt ibland. Dyker First upp bokar du om till det.

Tror nog business blir bäst och enklast. Vi har aldrig rest business så det blir nog en positiv upplevelse bara det :) First får bli en senare resa. Har hittat ett par resor som ser intressanta ut. Tror det lutar åt thai alternativt Singapore Arlanda-Bali och Singapore Singapore-Arlanda. Får bara hoppas att biljetter finns kvar när jag ska boka

Vänta inte för länge.
Familjen gör en liknande resa juni-juli 2019 och märkte vid ombokning idag att det börjar bli ont om platser i business, åtminstone med Singapore Airlines.

Toppen