Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är väl så de skriver?
”Du ska kvalificera dig för EBG genom Baspoäng och/eller segment.”
Det man får genom kreditkorten är Statuspoäng.

”Assumption is the mother of all f*ckups” gäller i hög grad allt som har med resor att göra, inte minst med SK IT inblandat.
Statuspoäng är ett ord som vissa använder för baspoäng. Och de räknas absolut mot LTG enligt nuvarande regler.

Statuspoäng är ett ord som vissa använder för baspoäng. Och de räknas absolut mot LTG enligt nuvarande regler.

Nu är det ju SAS det handlar om så att kalla alla poäng som ger status för statuspoäng är ju inte aktuellt
lika lite som att göra som andra flygbolag och kalla billigaste biljetterna som inte inkluderar något för basic biljetter.
Nej, SAS har baspoäng, extrapoäng och Go-lightbiljetter.

Jag konstaterar att SAS i min app kallar "kreditkortspoängen"* för Status Points och flygpoängen för Basic Points.
*Inköp fortfarande Extra Points.

På sas.se heter flygpoängen Baspoäng och allt annat Tjäna poäng.

Disclaimer: Versaler och formuleringar helt enligt SAS.

hope for the best, prepare for the worst?

Nu är det ju SAS det handlar om så att kalla alla poäng som ger status för statuspoäng är ju inte aktuellt
Exakt.

Jag konstaterar att SAS i min app kallar "kreditkortspoängen"* för Status Points och flygpoängen för Basic Points.
*Inköp fortfarande Extra Points.

På sas.se heter flygpoängen Baspoäng och allt annat Tjäna poäng.

Disclaimer: Versaler och formuleringar helt enligt SAS.

hope for the best, prepare for the worst?
Ja, det är väl att anta som en hybrid då influgna baspoäng även ger motsvarande extrapoäng (att kunna använda). På hemsidan kallar de det för nivågrundande poäng.

Oavsett vad de kallar det för så är svaret ändå att de poängen räknas mot LTG.

Vad är det för poänggränser du har där?
Det var ju 100k t o m 2005 och sedan sänktes det, enligt min tabell...

0930e346006f30769548025190753fb5.jpg

Var kan jag hitta denna bilden på hemsidan?

Jag får inte upp någon tabell? (har bara testat sen igår em) kör Mac och har provat både safari och Chrome, inget i mobilen heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen