Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Nu ska ni få höra. Jag har kämpat sedan mars för att få min allra första voucher och min allra första business resa. Nu har jag endast 29.000 kvar och damen på amex säger att brytpunkten är sista december och inte i mars då jag fick kortet :eek: . Behöver alltså en paniklösning då jag verkligen sett fram emot vår första businessresa. Visst kan jag betala typ 3 kompisars hyra på mitt kort och sedan få Swish av dessa kompisar?
Funkar utmärk genom tex Billhop eller Betalo. Välj att bli värvad till Billhop så får du 5000kr i avgiftsfritt belopp.
 

ekf

Medlem
Behöver alltså en paniklösning då jag verkligen sett fram emot vår första businessresa. Visst kan jag betala typ 3 kompisars hyra på mitt kort och sedan få Swish av dessa kompisar?
Du kan även handla presentkort till dig själv på t.ex. Ica, Coop och liknande... Kanske inte för hela summan, men för att komplettera..
 

Maja

Medlem
@Majsan Självklart kan du betala dina kompisars hyra/räkningar och de Swishar dig. Det är helt och hållet upp till dig.

Edit: Av någon anledning såg jag inte era tidigare svar här i tråden och ville bara bekräfta till Majsan att det går utmärkt. Nu ser mitt svar bara himla dumt ut. :eek::D
 
Nu ska ni få höra. Jag har kämpat sedan mars för att få min allra första voucher och min allra första business resa. Nu har jag endast 29.000 kvar och damen på amex säger att brytpunkten är sista december och inte i mars då jag fick kortet :eek: . Behöver alltså en paniklösning då jag verkligen sett fram emot vår första businessresa. Visst kan jag betala typ 3 kompisars hyra på mitt kort och sedan få Swish av dessa kompisar?

Det där är surt! Jag fick för mig att det var ett år från det att man fick kortet! Smart idé att betala kompisarnas hyra! :)
 

FrontX

Medlem
Sista dagarna för betalning i år på Billhopp är 21 & 22 samt 27 & 28/12
Att betala med Amex tar 4 bankdagar och med MC/VS 2 bankdagar.
Så om jag nu har brytdatum den 20:e på mitt Amex och har en räkning som ska vara betald senast 31/12, men som jag vill ska hamna på nästkommande Amexfaktura. Funkar det att lägga in betaldag 20:e då eller kommer det hamna på denna periodens amex?
 
Toppen