Senaste nytt

Awardresa till Phu Quoc - Söker tips o råd

Ja, 2-4-1 som går ut vid nyår, sen en till som går ut nästa år
Använd
gärna
Absolut, dock vill jag hitta en "reasonable route" dit med first/biz och helst inte TG då man rivit av den biz alldeles för många gånger..
multicitat.

Klicka på "+ Citat" och använd sedan knappen "Lägg in citat..." under rutan där man skriver för att lägga in alla inlägg du vill citera.

Använd

gärna

multicitat.

Klicka på "+ Citat" och använd sedan knappen "Lägg in citat..." under rutan där man skriver för att lägga in alla inlägg du vill citera.

Såg funktionen nu :) tack för info

ARN-CPH-SIN-SGN. Blir första gången med SQ i first.

Ska kika på liknande. Tack

Ring Tallinn och fråga om de hittar 2 platser i F på SQ CPH-SIN eller SIN-CPH under er tänkta reseperiod. Bygg då resan runt det. Sen tar ni Thai eller Asiana i F den andra vägen (kan kanske bytas mot Lufthansa senare). Då kan ni ta några dagars stopp i Singapore åt ena hållet och om ni vill, Bangkok, Ho Chi Minh, Hanoi eller Kuala Lumpur åt andra hållet.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ska kika på denna lösning! Hur tar man sig mellan SIN-SGN-SIN? Köpa lokalt för de ska funka med biljetten? De blir min första awardresa så inte hundra ännu på regelverket kring stoppen.

Last edited:
När jag var på Phu Quoc för tre år sedan flög jag med Vietnam Airlines från Siem Reap till Phu Quoc (den linjen är dock nedlagd nu om jag förstår det rätt) och sedan Phu Quoc till Ho Chi Minh staden. Har inga som helst anmärkningar på Vietnam Airlines, fina flygplan, bra service samt att biljetterna kostade några hundralappar. Så kan du komma till en destination där Vietnam Airlines kan ta dig vidare till Phu Quoc så är det inget dumt alternativ tror jag.

Var i övrigt mycket nöjd med Phu Quoc, rekommenderas mycket varmt.

Kollade med Tallinn. Inga first kvar på SQ på vela våren!!?? Aja struntsumma men oavsett bolag nu, hur tar man då sig till SGN i first på bästa sätt. Via london, Frankfurt etc.. Långflyget är kravet first på. Korta sträckan räcker biz

Toppen