Senaste nytt

SAS points pooling

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga om 2-4-1:
Jag har massor av poäng och tre vouchers. Min fru har ca 35’ poäng och en voucher.
Visst kan hon använda poolens poäng till en 2-4-1-bokning som kostar mer än de poäng hon har?
Det är inga restriktioner för att det är voucher inblandat?

(Jag har inte startat en familjepool än så svaret kanske är tydligt när jag är igång sen)

• Gilla
Reactions: Gus
Fråga om 2-4-1:
Jag har massor av poäng och tre vouchers. Min fru har ca 35’ poäng och en voucher.
Visst kan hon använda poolens poäng till en 2-4-1-bokning som kostar mer än de poäng hon har?

(Jag har inte startat en familjepool än så svaret kanske är tydligt när jag är igång sen)
Med förbehåll för att jag inte heller har startat en pool: det bör/ska inte vara några som helst problem att göra vad du beskriver.

Fråga om 2-4-1:

Alla poäng hamnar i samma pool. Så länge som du som pool ägare inte begränsar hennes användning av poäng i inställningarna i poolen så kan hon använda alla poäng i poolen hon är med i. Dom älsta används först, oavsett vem dom kommer från.

Fråga om 2-4-1:

Ja, du kan sätta 2 olika behörigheter på pool-medlemmarna. Att dom får använda poängen eller inte.

806c76b4bb9212fb07e00b20edcf3c8c.jpg

Med denna inställning är medlemmarna likvärdiga när det gäller att nyttja poolens poäng.

Om man däremot sätter en begränsning så får personen med begränsning ej använda några poäng från poolen. Detta meddelande visas då när den försöker boka en resa med poäng.

332e0601cca7080270d841f886430645.jpg

Däremot ser alla poolmedlemmar den totala poängsumman samt vem som bidragit med vad.

Jag kan även bekräfta att FlyPremium ej räknas på Pool-saldot, utan enbart din personliga eurobonus-intjäning.

Ja, du kan sätta 2 olika behörigheter på pool-medlemmarna. Att dom får använda poängen eller inte.

806c76b4bb9212fb07e00b20edcf3c8c.jpg

Med denna inställning är medlemmarna likvärdiga när det gäller att nyttja poolens poäng.

Om man däremot sätter en begränsning så får personen med begränsning ej använda några poäng från poolen. Detta meddelande visas då när den försöker boka en resa med poäng.

332e0601cca7080270d841f886430645.jpg

Däremot ser alla poolmedlemmar den totala poängsumman samt vem som bidragit med vad.

Jag kan även bekräfta att FlyPremium ej räknas på Pool-saldot, utan enbart din personliga eurobonus-intjäning.
Känns ju att man vill begränsa familjens rättigheter av säkerhetsanledning, färre konton som kan bli hackade.

Det här är riktigt bra måste jag säga.
Förstår absolut att man höjt poängpriserna på
*A awards nu när man infört detta.
Ja det blir ju en rätt rejäl devalvering för de som inte har någon att starta pool med, särskilt i kombination med tex fly premium.

Men samtidigt har man ju varit flexibla i att tillåta pooling med vem som helst och inte begränsat sig till (en specifik) definition av familj tex. Så det är ju bara att övertala vänner och kollegor :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen