Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Jag får fram, har du valt "rätt" BKK?
Tyvärr så måste man hålla koll i dagsläget på att man väljer rätt, framåt i tiden kommer inte"Metropolitan Areas" synas och bli ett "problem". Men just nu måste man välja rätt.

Visa bifogad bild 83056

Visa bifogad bild 83057

Du får inte fram verktygen om du väljer "Metropolitan Areas"
Visa bifogad bild 83065

Ja du har naturligtvis helt rätt!

Måste säga att jag beundrar din uthållighet. Mycket BC-poäng på det :).

Ja du har naturligtvis helt rätt!

Måste säga att jag beundrar din uthållighet. Mycket BC-poäng på det :).
Tackar.
Bara kul att hjälpa andra som försöker förstå själva.
Det är halva grejen tycker jag, att förstå och leta på egen hand. För när sen den dära first biljetten med tillgång till FCT kommer så blir man så glad :).

Ger inte mycket för dom som inte ens försöker utan bara gör typ ett inlägg med vad dom vill ha hjälp att hitta för bonusresa :mad:
Det finns företag som mot kostnad hjälper med det...

Bara säga till om det är något mer du undrar.
Men åter igen, det du hittar är inget 100% säkert att du kan boka, men oftast.

Så sant. Förstår nu varför Awardfares är så användbart, det gäller att lära sig att använda gränssnittet. Nästa steg blir att pilla med journeys och knåpa ihop hela resor. Det är en skillnad mot när man använder United, då får man föra egen bok på alla legs man hittat och leta efter kombinationer. Det blir lätt rörigt och tidsödande.

Bara att hoppas på att lite mer tillgänglighet visas för vad som är bokningsbart för Eurobonuspoäng med SQ i F. Ser enstaka flygningar AKL-SIN och CGK-SIN, men inget i övrigt.

Sen måste jag skaffa konto på experflyer och lära mig att lägga in alerts. Men en sak i taget :).

Så sant. Förstår nu varför Awardfares är så användbart, det gäller att lära sig att använda gränssnittet. Nästa steg blir att pilla med journeys och knåpa ihop hela resor. Det är en skillnad mot när man använder United, då får man föra egen bok på alla legs man hittat och leta efter kombinationer. Det blir lätt rörigt och tidsödande.

Bara att hoppas på att lite mer tillgänglighet visas för vad som är bokningsbart för Eurobonuspoäng med SQ i F. Ser enstaka flygningar AKL-SIN och CGK-SIN, men inget i övrigt.

Sen måste jag skaffa konto på experflyer och lära mig att lägga in alerts. Men en sak i taget :).
SQ visar inte sin tillgänglighet i first till EB i något system i dagsläget, så där av kan inte detta system heller visa det.
Man kan använda expertflyer för att få en "hint" om det kan finnas platser, men det bästa och säkraste är att ringa sas eller Tallin om man har en 2-4-1 och fråga om det finns.

När det kommer till "journeys" brukar jag leda resor "baklänges"
Har svårt att förklara detta i skrift, men tycker det är enklare.
Börjar med dit jag vill och letar sen bakåt till start.
Blir lite mer justerande än om man gör start till slut, men jag tycker det funkar bra.
Kan förklara mer hands on på någon träff någon gång eller kanske på en workshop.

SQ visar inte sin tillgänglighet i first till EB i något system i dagsläget, så där av kan inte detta system heller visa det.
Man kan använda expertflyer för att få en "hint" om det kan finnas platser, men det bästa och säkraste är att ringa sas eller Tallin om man har en 2-4-1 och fråga om det finns.

När det kommer till "journeys" brukar jag leda resor "baklänges"
Har svårt att förklara detta i skrift, men tycker det är enklare.
Börjar med dit jag vill och letar sen bakåt till start.
Blir lite mer justerande än om man gör start till slut, men jag tycker det funkar bra.
Kan förklara mer hands on på någon träff någon gång eller kanske på en workshop.

Låter bra. Ja, jag har förstått att enda tillförlitliga källan till SQ F awards är Tallin. Dock vill jag ogärna slösa med deras tid men visst, börjar det bli bokningsdags så har man inget val. Har även reggat konto på Krisflyer för att kunna söka där, men det ger även det bara en hint om att det finns en award, men inte nödvändigtvis i vilket bonusprogram den awardresan är bokningsbar (utöver Krisflyer). Det låter ju dock som att man i EF kan få ett hum om hur sannolikt det är att platser släpps som award, mer om detta vid tf (risk för OT). Har inte funderat så mycket på var man ska börja, men jag brukar börja planeringen av resan med utgångspunkt i det leg som är svårast att få till och sedan jobba mig vidare därifrån. Låter som ett intressant diskussionsämne :).

Låter bra. Ja, jag har förstått att enda tillförlitliga källan till SQ F awards är Tallin. Dock vill jag ogärna slösa med deras tid men visst, börjar det bli bokningsdags så har man inget val. Har även reggat konto på Krisflyer för att kunna söka där, men det ger även det bara en hint om att det finns en award, men inte nödvändigtvis i vilket bonusprogram den awardresan är bokningsbar (utöver Krisflyer). Det låter ju dock som att man i EF kan få ett hum om hur sannolikt det är att platser släpps som award, mer om detta vid tf (risk för OT). Har inte funderat så mycket på var man ska börja, men jag brukar börja planeringen av resan med utgångspunkt i det leg som är svårast att få till och sedan jobba mig vidare därifrån. Låter som ett intressant diskussionsämne :).
Du kan ringa vanliga sas, dom ska kunna se samma saker som tallin, men allt beror på agent rouletteen

Låter bra. Ja, jag har förstått att enda tillförlitliga källan till SQ F awards är Tallin. Dock vill jag ogärna slösa med deras tid men visst, börjar det bli bokningsdags så har man inget val.
Om det är Köpenhamn-Singapore eller vice versa man är intresserad av så tipsar jag om detta inlägget (läs det specifika inlägget, inte hela tråden): [GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor Så vitt jag vet har ingen rapporterat att denna metoden inte fungerar och det går lika bra att använda ITA Matrix. Om någon ska ringa Tallinn/SAS så be dem gärna kolla dessa datumen för 1 person, jag satsar 50 öre på att de här datumen har lediga platser:
Köpenhamn-Singapore: 15 dec, 7 feb, 14 mar, 14 & 28 april, 14, 17, 18, 25, & 30 maj, 2, 13, 15 & 19 juni, 3, 10, 17, 20, 24 & 31 juli, 1, 7, 9, 11, 14-16, 20, 24, 25, 27, 29-31 aug, 3, 6, 10, 12, 14, 24 & 28 sep, 15 & 31 okt.
Singapore-Köpenhamn: 24 & 31 dec, 14 jan, 12, 15 & 24 apr, 10 & 23 maj, 6, 10, 18-20, 24 & 25 jun, 2, 5, 9, 16, 17, 22 & 23 jul, 3, 6, 10, 13, 16, 24 & 31 aug, 2, 5-7, 11, 12, 14, 16, 19-21, 26 & 27 sep, 10, 11 & 23 okt.

Toppen