Senaste nytt

SAS Plus Smart vs SAS Plus Pro

robrox

Ny medlem
Hej!

Försöker förstå skillnaden mellan SAS Plus Smart och SAS Plus Pro när det kommer till poängintjänande men hittar inte riktigt någon bra information.

Sas skriver själva; "Om du är medlem i SAS EuroBonus tjänar du lite mindre poäng än i SAS Plus.". Hittar ingen definition på vad "lite mindre" innebär.

Även bokningklasserna skiljer sig;
SAS Plus Smart booking classes: B, P, A.
SAS Plus Pro booking classes: Y, S.

Är bokningsklass något att ta hänsyn till vid en poängupgrade (reser med betald biljett, inte bonus)?

Försöker förstå om det är värt att ta sikte på Pro och varför :)

Hej!

Försöker förstå skillnaden mellan SAS Plus Smart och SAS Plus Pro när det kommer till poängintjänande men hittar inte riktigt någon bra information.

Sas skriver själva; "Om du är medlem i SAS EuroBonus tjänar du lite mindre poäng än i SAS Plus.". Hittar ingen definition på vad "lite mindre" innebär.

Även bokningklasserna skiljer sig;
SAS Plus Smart booking classes: B, P, A.
SAS Plus Pro booking classes: Y, S.

Är bokningsklass något att ta hänsyn till vid en poängupgrade (reser med betald biljett, inte bonus)?

Försöker förstå om det är värt att ta sikte på Pro och varför :)

Hej!

Vet tyvärr inte exakt vad som skiljer de olika men intjäningen av poäng skiljer sig absolut. Info om exakt hur många EB poäng du får kan du se här: Poängtabeller | SAS

Var noga med att titta på de delar som säger "
FÖR BOKNINGAR SOM GÖRS FR.O.M. DEN 1 OKTOBER 2018"
eftersom intjäningen ändrats för de olika bokningsklasserna under hösten.

Tack för kommentarer och länk!

Om jag tolkar agehall rätt;
Kolla intjäningstabellerna så ser du vad de olika bokningsklasserna ger.
Så handlar texten "lite mindre poäng än i SAS Plus" enbart om bokningsklass? Finns det en tabell som beskriver bokningsklasserna och intjänande av poäng?

Resan är CPH-IAD-SEA t/r. Och då antingen i Plus Smart eller Plus Pro.

Last edited:
Hepp! Nu ser jag ju :). Jag stirrade mig nog blind på att hitta "Plus Smart" vs "Plus Pro" och den benämningen fanns ju inte riktigt!

Tack för kommentarer och länk!

Om jag tolkar agehall rätt;

Så handlar texten "lite mindre poäng än i SAS Plus" enbart om bokningsklass? Finns det en tabell som beskriver bokningsklasserna och intjänande av poäng?

Resan är CPH-WSH-SEA t/r. Och då antingen i Plus Smart eller Plus Pro.

Tank pa att strackan IAD-SEA (Washington Dulles till Seattle) inte flygs av SAS. Plus innebar troligen inrikes economy, och bokningsklassen som SAS visar pa sin hemsida stammer inte overrens med operating carrier's (United?) bokningsklass (vilket ar den boknignsklass du kommer fa poang efter).

Tank pa att strackan IAD-SEA (Washington Dulles till Seattle) inte flygs av SAS. Plus innebar troligen inrikes economy, och bokningsklassen som SAS visar pa sin hemsida stammer inte overrens med operating carrier's (United?) bokningsklass (vilket ar den boknignsklass du kommer fa poang efter).
Tack! Gäller EBD påslaget på den sträckan också? (och ja, United)

Toppen