Senaste nytt

Bästa platserna i business på Swiss 777

bankb

Medlem
Ska flyga med Swiss för första gången i början av januari. Någon som har rekommendation på plats i business?

Det finns ju en väldigt liten businessdel precis bakom first. Är det first crew som håller koll på servicen där? Känns som man kan få lite mer attention då :)
 

Hafermann

Medlem
Reser du själv är tronsätena outstanding. Alternativt säte i mittraden med för ”aisle access”. Om du väljer mittraden, välj säte med förvaringsutrymme mot gången.

Gillar LX C skarpt!
 

bankb

Medlem
Denna som jag själv vill åt. Gäller att ligga på låset från att incheckning börjar för att komma åt platserna som finns tillgängligt här. Mycket som blockas åt HON innan ordinarie incheckning.

Tog beslutet att betala en liten slant när jag såg att 4A var tillgängligt. :) Ska bli trevligt att prova. Tyvärr inte ledigt på hemresan, så där fick det bli säte i den stora delen.
 

bankb

Medlem
Reser du själv är tronsätena outstanding. Alternativt säte i mittraden med för ”aisle access”. Om du väljer mittraden, välj säte med förvaringsutrymme mot gången.

Gillar LX C skarpt!

Reser själv, lyckades komma åt 4A på utresan till BKK. :)

Ska bli riktigt roligt att prova LX första gången, snart igenom alla bolag inom *A i C :)

Har 10 timmar i ZRH på hemvägen, är loungen bra nog att man inte går under på den tiden? :)
 

Vixit

Medlem
Har 10 timmar i ZRH på hemvägen

Oj, det var ju en ganska rejäl anslutning... kanske 5 timmar i E-loungen (terminalen ni borde landa på), sen tåget till A-terminalen, gå runt en timme och kolla på dyra klockor i affärerna, sen 4 timmar i A-loungen?

Finns även en Arrivals Lounge om du vill göra fler besök, men den stänger kl 13. Loungen i D är inte värd ett besök.

Du har även tid att se stan, ta tåget från flygplatsen.
 

bankb

Medlem
Oj, det var ju en ganska rejäl anslutning... kanske 5 timmar i E-loungen (terminalen ni borde landa på), sen tåget till A-terminalen, gå runt en timme och kolla på dyra klockor i affärerna, sen 4 timmar i A-loungen?

Finns även en Arrivals Lounge om du vill göra fler besök, men den stänger kl 13. Loungen i D är inte värd ett besök.

Du har även tid att se stan, ta tåget från flygplatsen.

Tack för bra info! Blev lite längre tid än nödvändigt, fick ett flyg tidigare till Sthlm, men den biljetten kostade 5000kr till, blir för dyrt även om det är jobbet som betalar.

Min förhoppning är dock att jag kanske kan boka om till det tidigare flyget när jag väl landat. :)

Hur snabbt tar jag mig in till stan?
 
Toppen