Senaste nytt

Priority Pass hos Eurocard

J

Joakim Reinius

Guest
Jag vill bara ge lite information om det "gratiskort" på Priority Pass man "får" då man skaffar ett företagskort platinum hos Eurocard.

Glad i hågen med mitt nya PP-kort besökte jag Eventyr i Köpenhamn och ytterligare 3 lounger på Changi i Singapore. När jag kommer hem får jag efter någon vecka en faktura från Eurocard med en kostnad för besök på Eventyr Lounge??!?!?

Jag hör av mig till Eurocard och säger att detta kan ju inte stämma för jag visade ju mitt PP. Jodå det stämmer säger de för vi "ger bara tillgång till lounger" och det betyder inte att det är gratis. Det konstiga i kråksången är att man ju utan PP har tillgång till Eventyr också, det är bara att betala, precis som jag får nu. Syftet med PP försvinner ju då helt (även om priset är aningen rabatterat). Jag har inte fått en faktura ännu på de övriga tre besöken på Changi.

Däremot om man skaffar exakt samma kort som privatperson så ingår tydligen besöken gratis.

Bara som information om ni tänker skaffa Eurocard Platinum för företag.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Det finns väl faktiskt lounger som du bara kommer in med pp och inte med betalning utan pp, men det känns som de blivit allt färre. Dessutom kan en del lounger sluta ta emot betalande när det börjar bli fullt och bara ta pp.

Men med det sagt håller jag med, värdet blir väldigt mycket mindre än på privatkortet.
 

palmen

Moderator
Jag vill bara ge lite information om det "gratiskort" på Priority Pass man "får" då man skaffar ett företagskort platinum hos Eurocard.

Glad i hågen med mitt nya PP-kort besökte jag Eventyr i Köpehamn och ytterligare 3 lounger på Changi i Singapore. När jag kommer hem får jag efter någon vecka en faktura från Eurocard med en kostnad för besök på Eventyr Lounge??!?!?

Jag hör av mig till Eurocard och säger att detta kan ju inte stämma för jag visade ju mitt PP. Jodå det stämmer säger de för vi "ger bara tillgång till lounger" och det betyder inte att det är gratis. Det konstiga i kråksången är att man ju utan PP har tillgång till Eventyr också, det är bara att betala, precis som jag får nu. Syftet med PP försvinner ju då helt (även om priset är aningen rabatterat). Jag har inte fått en faktura ännu på de övriga tre besöken på Changi.

Däremot om man skaffar exakt samma kort som privatperson så ingår tydligen besöken gratis.

Bara som information om ni tänker skaffa Eurocard Platinum för företag.
Sanning med modifikation. Det finns flera olika Priority pass. En del har gratis inträde, andra får man betala för besök. De bästa Priority Pass får man även ta med en gäst in i loungen utan kostnad.

Det gäller att ha koll på vilken typ av Priority Pass man får genom kreditkortet. Från Amex Platinum får man topp kortet som ger gratis inträde för 2 personer.
 

Delayed

Medlem
Grisigt kan tyckas men de är ganska klara med vad som gäller. Från: https://eurocard.se/korttjanster/vip-lounger/

Screenshot from 2018-12-05 08-28-10.png


Antar att privatkortet ger "Prestige" medan företagskortet ger "Standard" enligt: Membership Plans | Priority Pass

Screenshot from 2018-12-05 08-30-00.png
 

dino_81

Medlem
Jag vill bara ge lite information om det "gratiskort" på Priority Pass man "får" då man skaffar ett företagskort platinum hos Eurocard.

Jag har inte fått en faktura ännu på de övriga tre besöken på Changi.

Däremot om man skaffar exakt samma kort som privatperson så ingår tydligen besöken gratis.

Bara som information om ni tänker skaffa Eurocard Platinum för företag.

Då kommer nog även de tre besöken i Singapore på fakturan.

Tack för heads up om det Priority Pass man får tillsammans med Eurocard Platinum för företag även om jag personligen tycker att det är väldigt tydligt vilket Priority Pass som ingår, dvs det kortet där besök i loungen debiteras.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Grisigt kan tyckas men de är ganska klara med vad som gäller. Från: https://eurocard.se/korttjanster/vip-lounger/

Visa bifogad bild 82686

Antar att privatkortet ger "Prestige" medan företagskortet ger "Standard" enligt: Membership Plans | Priority Pass

Visa bifogad bild 82687


Det var som tusan. Jag tittade på denna länken och där stod inget om priser:
https://eurocard.se/korttjanster/lounger/

Jag fastnade vid denna text:
"
Tips!
Du som har ett Eurocard Platinum eller Eurocard Corporate Platinum har dessutom fri tillgång till drygt 1 000 VIP-lounger över hela världen med ditt Priority Pass."

Fri tillgång tänkte jag var detsamma som fri entré.

På privat står det "Med Eurocard Platinum får du ett medlemskap i Priority Pass vilket ger dig tillgång till drygt 1 000 VIP-lounger över hela världen."
Jag förstår nog inte riktigt skillnaden.

Jag hade ingen aning om att man var tvungen att gå in på länken "VIP-lounger" också. Där ser man :)
 
Toppen