Senaste nytt

Vad är "additional information"?

Miramar

Medlem
Hände mig precis nu två ggr i rad. Vid gaten scanner "biper" och det tar en stund att göra manuell.
Agenten sagt att du har "additional information" och kan inte checka/gå ej med appen automatisk.
Nån som vet vad detta handlar om?

Reser du på ungdomsbiljett? Har för mig att vi någongång konstaterat att de biljetterna hade "additional information" knuten till sig.

Vissa flygbolag har väl dessutom krav på sig att göra en okulär besiktning i samband med boarding av de passagerare som sitter på nödutgångsplatser? Antar att det kan klassas som "additional information". Dock tror jag inte det görs av SAS, eller?

Reser du på ungdomsbiljett? Har för mig att vi någongång konstaterat att de biljetterna hade "additional information" knuten till sig.

Vissa flygbolag har väl dessutom krav på sig att göra en okulär besiktning i samband med boarding av de passagerare som sitter på nödutgångsplatser? Antar att det kan klassas som "additional information". Dock tror jag inte det görs av SAS, eller?

I luleå måste man legitimera sig om man reser ut på SAS ungdomsbiljett. Maskinen piper och säger ”seek assistent”. På Arlanda och Bryssels flygplats uppstod ej detta.

Flygbolagen får ibland till uppgift att utföra manuell kontroll på tex passnummer och utgångsdatum etc så att det stämmer med det du angivit i tex APIS. Det är då det piper till, boardingpersonal får direktiv på sin skärm och du uppmanas visa pass för manuell kontroll.

Det kan förekomma på SAS också. För ett par veckor sedan var det någon liten drive på flygningar till Storbritannien där extra många pass besiktades.

Sträckan CPH-LHR-CPH med SAS. Vanlig vuxen biljett,bara hand baggage. Det var så i Köpenhamn,sen de kollat,skannat på Heathrow,och sen vid gaten igen. Stämmer kanske det du säger @Jönsson men jag var det enda som blev kollat manuellt.

Toppen