Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Capa

Medlem
Kan man boka en SAS Award för två personer och sedan själv gå in och ändra till en person om det blir nödvändigt? Eller måste man ringa in för att fixa det? Eller är en sådan ändring öht inte möjlig (att ta bort en person ur bokningen)?
 

ekf

Medlem
Kan man boka en SAS Award för två personer och sedan själv gå in och ändra till en person om det blir nödvändigt? Eller måste man ringa in för att fixa det? Eller är en sådan ändring öht inte möjlig (att ta bort en person ur bokningen)?
När jag har gjort det så har jag varit tvungen att ringa, men inga problem. Men om agenten verkar osäker, gör en HUACA, så att den inte råkar avboka båda platserna.. :)
 

Capa

Medlem
När jag har gjort det så har jag varit tvungen att ringa, men inga problem. Men om agenten verkar osäker, gör en HUACA, så att den inte råkar avboka båda platserna.. :)

Super, tack för svar. Blev det service charge då, eller fixar dem det för att det inte går att göra det själv online? :)
 

Capa

Medlem
Boka en hemresa på valfritt datum. Se till att rutten är densamma som den hemresan du vill ha i slutändan. Då kan du utan avgift byta datumet på hemresan på sas.se (när/om tillgänglighet dyker upp).

Biljetten är fullt återbetalningsbar om det är en ren SAS award.

Om du bokat enkelresa och ska lägga till hemresa senare får du ringa in samt betala avgift. Samma gäller om du ska byta rutt.

Lycka till!

Tack Matthias.

Kom en följdfråga till denna; Om man bokar en utresa som precis släppts (T-330) dvs då det inte finns några hemresor längre fram i tiden än utresan, då är enda möjligheten att boka en enkel och sedan ringa in och lägga till returen? Vad blir avgiften på detta för två personer? Ringer man vanliga kundtjänst?

Sista frågan är hur gör man om man hittar tillgänglighet på helgen? Väntar till måndag då kundtjänst öppnar eller boka en enkel retur? Kan man sedan ringa in och slå ihop dessa?

Ursäktar detta frågebatteri men försöker få klarhet i hur man bäst bokar med Flypremium :)
 

Zniper

Medlem
Tack Matthias.

Kom en följdfråga till denna; Om man bokar en utresa som precis släppts (T-330) dvs då det inte finns några hemresor längre fram i tiden än utresan, då är enda möjligheten att boka en enkel och sedan ringa in och lägga till returen? Vad blir avgiften på detta för två personer? Ringer man vanliga kundtjänst?

Sista frågan är hur gör man om man hittar tillgänglighet på helgen? Väntar till måndag då kundtjänst öppnar eller boka en enkel retur? Kan man sedan ringa in och slå ihop dessa?

Ursäktar detta frågebatteri men försöker få klarhet i hur man bäst bokar med Flypremium :)

Ibland så kan du boka vändande flyg som returresa. Det kanske funkar i ditt fall?
 
Tack Matthias.

Kom en följdfråga till denna; Om man bokar en utresa som precis släppts (T-330) dvs då det inte finns några hemresor längre fram i tiden än utresan, då är enda möjligheten att boka en enkel och sedan ringa in och lägga till returen? Vad blir avgiften på detta för två personer? Ringer man vanliga kundtjänst?

Sista frågan är hur gör man om man hittar tillgänglighet på helgen? Väntar till måndag då kundtjänst öppnar eller boka en enkel retur? Kan man sedan ringa in och slå ihop dessa?

Ursäktar detta frågebatteri men försöker få klarhet i hur man bäst bokar med Flypremium :)

Om vi fortfarande pratar om rena SAS biljetter så kostar det 150kr/pax för att lägga till returen vid ett senare tillfälle via telefon.

Om du hittar tillgänglighet när kundtjänst inte är öppen och är rädd att dessa ska försvinna så kan du ju dra en rövare och boka fast dom på en egen bokning. Du kan sedan avboka dessa returer för och hoppas att dom kommer tillbaka till inventory (vilket SAS stolar brukar) för att lägga till dom till din ursprungliga bokning när kundtjänst har öppnat. Du får ligga ute med lite skatter men det kanske det är värt.

Sneaky? Absolutly! Doable? Of course! :)
 

Capa

Medlem
Ibland så kan du boka vändande flyg som returresa. Det kanske funkar i ditt fall?

Absolut, men om det inte fins något som ligger senare i tiden så är det inte mycket att göra.

Om vi fortfarande pratar om rena SAS biljetter så kostar det 150kr/pax för att lägga till returen vid ett senare tillfälle via telefon.

Om du hittar tillgänglighet när kundtjänst inte är öppen och är rädd att dessa ska försvinna så kan du ju dra en rövare och boka fast dom på en egen bokning. Du kan sedan avboka dessa returer för och hoppas att dom kommer tillbaka till inventory (vilket SAS stolar brukar) för att lägga till dom till din ursprungliga bokning när kundtjänst har öppnat. Du får ligga ute med lite skatter men det kanske det är värt.

Sneaky? Absolutly! Doable? Of course! :)

Yes, SAS biljetter. Svårt att se att biljetterna finns kvar om man måste vänta till kundtjänst öppnar. Det är ju en svår mental påfrestning att vänta i det läget. Man får nog ta smällen att boka en enkel och sen antingen chansa och avboka eller behålla dem som två enkla men då med högre poängåtgång som resultat. Tveksamt om man vågar chansa på att avboka dock. Hur snabbt kommer de tillbaka till inventory (om de öht gör det)? Kan man avboka medan man sitter i telefon med SAS? Känns lite som en tveksam procedur. Som ett sista alterantiv får man helt enkelt bara söka på returer när kundtjänst har öppet :). Problem solved!
 

Zniper

Medlem
Absolut, men om det inte fins något som ligger senare i tiden så är det inte mycket att göra.



Yes, SAS biljetter. Svårt att se att biljetterna finns kvar om man måste vänta till kundtjänst öppnar. Det är ju en svår mental påfrestning att vänta i det läget. Man får nog ta smällen att boka en enkel och sen antingen chansa och avboka eller behålla dem som två enkla men då med högre poängåtgång som resultat. Tveksamt om man vågar chansa på att avboka dock. Hur snabbt kommer de tillbaka till inventory (om de öht gör det)? Kan man avboka medan man sitter i telefon med SAS? Känns lite som en tveksam procedur. Som ett sista alterantiv får man helt enkelt bara söka på returer när kundtjänst har öppet :). Problem solved!
Vet inte hur lång tid du har mellan ut och hemresa men om du har möjlighet så ring in och boka en "dummy"hemresa dagen efter din utresa så kan du själv sen boka om den på webben när passande hemresa finns.
 

Capa

Medlem
Vet inte hur lång tid du har mellan ut och hemresa men om du har möjlighet så ring in och boka en "dummy"hemresa dagen efter din utresa så kan du själv sen boka om den på webben när passande hemresa finns.

Genialt Zniper! Det där är en riktig BC-lösning :)

Stort tack, enkelt och smidigt med full flexibilitet!
 
Toppen