Senaste nytt

Söker poängresa till varmare breddgrader. Måste boka innan nyår

Mehe

Medlem
Har 300k EB poäng och en av mina vouchers 2-4-1 löper ut vid nyår. Vill boka något till varmare breddgrader som sagt och något kanske lite mer exotiskt än Thailand eller Miami. Betade av två veckor på Maldiverna senast med TK så även om man inte får Maldiverna känslan överallt så är det väl ett riktmärke. Nånstans där det är sol/bad och ingen som helst stress.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Sol och värme enligt ovan
  3. När vill/behöver du resa ut? Mars/april
  4. När vill/behöver du komma hem? Mars/april
  5. Hur länge vill du vara borta? 2v
  6. Hur många personer som skall resa?2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class/First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 100k EB poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? I den mån det går nyttja legs med biz/first
  11. Vill du stanna annanstans utöverdestinationen? Nej
Alla tips tas tacksamt emot :)

Mitt tips skulle ju isf vara Mexico, tillgängligheten på LH first brukar ju va relativt bra dit, alternativt Singapore, San Fransisco, LA bla. När jag söker på awardfares så finns det en hel del att välja mellan om man söker på tex början av mars

Har du 300k poäng som det står i din text eller (100+100)200k som det står i mallen? Är Nya Zeeland intressant?

Last edited:
Har 300k EB poäng och en av mina vouchers 2-4-1 löper ut vid nyår. Vill boka något till varmare breddgrader som sagt och något kanske lite mer exotiskt än Thailand eller Miami. Betade av två veckor på Maldiverna senast med TK så även om man inte får Maldiverna känslan överallt så är det väl ett riktmärke. Nånstans där det är sol/bad och ingen som helst stress.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Sol och värme enligt ovan
  3. När vill/behöver du resa ut? Mars/april
  4. När vill/behöver du komma hem? Mars/april
  5. Hur länge vill du vara borta? 2v
  6. Hur många personer som skall resa?2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class/First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 100k EB poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? I den mån det går nyttja legs med biz/first
  11. Vill du stanna annanstans utöverdestinationen? Nej
Alla tips tas tacksamt emot :)
Det går att hitta till Australien

Mitt tips skulle ju isf vara Mexico, tillgängligheten på Lufthansa first brukar ju va relativt bra dit

Mexico är en trevlig destination, men @Mehe kommer i så fall att få nöja sig med att flyga business. Eftersom vouchern går ut vid årsskiftet så kommer det inte att gå att boka om resan efter det (utan att använda en ny voucher eller betala fullt poängpris), och eftersom LH First bara släpps till Eurobonus två veckor innan avgång så kommer det inte att gå att fixa First.

Mexico är en trevlig destination, men @Mehe kommer i så fall att få nöja sig med att flyga business. Eftersom vouchern går ut vid årsskiftet så kommer det inte att gå att boka om resan efter det (utan att använda en ny voucher eller betala fullt poängpris), och eftersom LH First bara släpps till Eurobonus två veckor innan avgång så kommer det inte att gå att fixa First.

Det har du helt rätt i, ber om ursäkt och tänkte inte på att den gick ut och att ombokning inte är möjligt då... Men finns ju trevliga C produkter till Mexico!

Brukar var rätt lätt att hitta med Avianca till Aruba (eller någon annan av ABC öarna). Har själv flugit ARN-MAD-BOG-AUA. Krävs en övernattning i Madrid men det var en perfekt start på resan. Dock blir det "bara"business".

Toppen