Senaste nytt

Online checkin funkar ej på Chicago-Köpenhamn (SAS) och vill inte gå landside. Vad göra?

Jag ska flyga Liberia -> Houston -> Chicago (UA1511, UA2200) med United och därefter Chicago ->Köpenhamn (SK0944) med SAS i businessclass. Det är 2 separata biljetter och jag reser endast med handbagage. Jag kan inte checka in online på SAS-flighten hur jag än gör. Jag har fyllt i passinformation både hos Lufthansa (biljettutställare) och SAS och jag har provat checka in i SAS-appen, på sas.se och flysas.com men ingenting funkar. På webben står det "INCHECKNING ONLINE EJ TILLGÄNGLIG" och i appen står det "Your flight is temporarily closed for registration - Please try again later". Jag valde den här routingen just för att jag ville besöka United Polaris-loungen i Chicago och därför vill jag inte gå landside i Chicago för att checka in för då får jag inte komma in terminal 1 igen. Loungen kommer så klart inte att släppa in mig om jag inte har boarding pass så jag kan inte gå till incheckningen efter loungebesöket. Kan någon i Liberia eller Houston hjälpa till att checka in mig? Jag har bara silverstatus hos SAS så jag kan inte ringa kundsupport dygnet runt. Vad ska jag ta mig till?

Ett annat tips är att använda SAS Turi. På så sätt kan du exempelvis få mobilt boardingkort även när det normalt sätt inte går att få. Exempelvis Skandinavien-USA-resor.

Det kräver väl dock fortfarande att online-checkin är öppen, eller kan Turi lösa checkin också?

Toppen