Budgetresenär
Medlem
Jag ska flyga Liberia -> Houston -> Chicago (UA1511, UA2200) med United och därefter Chicago ->Köpenhamn (SK0944) med SAS i businessclass. Det är 2 separata biljetter och jag reser endast med handbagage. Jag kan inte checka in online på SAS-flighten hur jag än gör. Jag har fyllt i passinformation både hos Lufthansa (biljettutställare) och SAS och jag har provat checka in i SAS-appen, på sas.se och flysas.com men ingenting funkar. På webben står det "INCHECKNING ONLINE EJ TILLGÄNGLIG" och i appen står det "Your flight is temporarily closed for registration - Please try again later". Jag valde den här routingen just för att jag ville besöka United Polaris-loungen i Chicago och därför vill jag inte gå landside i Chicago för att checka in för då får jag inte komma in terminal 1 igen. Loungen kommer så klart inte att släppa in mig om jag inte har boarding pass så jag kan inte gå till incheckningen efter loungebesöket. Kan någon i Liberia eller Houston hjälpa till att checka in mig? Jag har bara silverstatus hos SAS så jag kan inte ringa kundsupport dygnet runt. Vad ska jag ta mig till?