Senaste nytt

Lounge i Köpenhamn, vilken ska man betala sig in i?

Carlotto

Ny medlem
Hej!

Flyger poängresa Göteborg - Köpenhamn - Rom, med transfertid i Cph på 3h 30m ner och 4h 55m hem.

Jag tänker mig sätta mig i någon lounge i Cph men de är ju en djungel vilken man har som vanlig dödlig access till.

Dessa förstår jag att man kan köpa sig in i för dessa priser, någon som har gjort detta nyligen och om de fungerar?

Aviator Lounge - 155 DKK
Aspire Lounge - 160 DKK
Atelier Lounge - 189 DKK
SAS Lounge - 210-230 DKK

Jag har SAS Amex Classic, med silver nivå hos SAS och SEB debit mastercard om dessa ger någon tillgång.

I mitten av maj är det, så oturligt har man inga lounge besök med SIlver...

Syftet är att sitta i lugn och ro och äta och dricka något!

Hej!

Inte riktigt svar på din fråga, men om du går ut från flygplatsen och tar tunnelbanan som ligger i anslutning till terminalen, så är du inne på Kongens Nytorv (Nyhavn, ströget m.m.) inom 15 min...

Skulle hellre sätta mig där ett par timmar än i en av de ovanstående loungerna...

Här kan du lä
Då hade jag lagt pengarna på Mikkeler Bar.
Fast är det lugn och ro där? Jag tycker Kastrup flygplats är en stressig och stimmig flygplats.

Jag har inte besökt Atelier Lounge så jag kan inte uttala mig om den. För 250 DKK kan du besöka Eventyr Lounge (Eventyr Lounge | Copenhagen Airport men den ligger i non-Schengen-området efter passkontrollen och det är ju inte så bra ifall era restider sammanfaller med när Emirates Airbus A380 ankommer/åker iväg (=långa köer i passkontrollen). Det är nog Eventyr Lounge jag skulle rekommendera i ert fall, men tyvärr är den också dyrast. SAS-loungen har nog minst dålig mat, men det är inte lugn och ro där och det kan ibland vara svårt att få sittplats. Aspire Lounge är lugnare än Aviator Lounge men båda två har väldigt trist mat.

Mer info finns här: Ranka Köpenhamns Lounger | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen